Fucking wonderful morning

Jag mår riktigt jävla piss, bröt ihop totalt. Jag orkar inte alls. Hela huvudet känns som om det har blivit fyllt av en tjock massa som dundrar runt där inne. Känner mig helt slut och vill bara ligga och stirra ut i ingenting, inte göra någonting. Kroppen värker, huvudet värker, magen värker, men jag orkar verkligen inte laga mat. Faktiskt så känner jag mig äcklad av alla mat idag, förutom bananer, de verkar slinka ner ganska bra haha. Och tee. Älskade, goda te. Både värmer, piggar upp och dämpar halsont. We love it!
   Bananen har gjort sitt, gett mig lite energi så då kan jag ju försöka låta lite muntrare, inte för att jag känner mig speciellt munter, verkligen tvärrt om.
   I alla fall, kan berätta att jag i fredags fick en praktikplats. Slutade tidigt då, så skyndade mig hem och satte mig ner för att ringa runt. Åhlens vägrade svara och de andra ställena tog inte emot några praktikanter. Men tillsist ringde jag till Selma i Enköping, där de hade fått mitt CV och grejer, så de berättade att jag kunde få tre veckors praktik där, vecka 46 - 48. Veckorna innan var det redan någon som hade paxat, så då får jag väl hänga i skolan då. Kanske får måla om matsalen eller något.
   I helgen hände inget speciellt. Var på krogen i Enköping igen, Jennie tjadade med mig ut. Hon skulle ut och fira sin syssling Cissi (som jag gick i samma klass med under 6:an - 9:an) som fyllt 18. Det var väl en rätt okey kväll, mycket mera folk där, men jag var trött och sliten efter onsdagen fortfarande så jag var väl inte riktigt på topp. Det var däremot Cissi, Ninni och Jennie, de blev hela bunten ganska fulla tror jag. Åtminstonde Cissi. Men då är det väl som det ska, det var ju hon som fyllde 18 så.
   Annars i helgen blev det bara att sova ut, riktigt jävla skönt. Målade lite på mina garderobsdörrar också, de är numera bruna. Har inte riktigt bestämt mig om jag gillar det eller inte än, men det återstår väl att se, är ju inte riktigt klar än.
   Haha, kom att tänka på Viggens samtal igår. Hur många vet vad Seinfeld är? Är man helt dum i huvudet om man tror att det handlar om utomjordingar? För det gjorde jag i alla fall. Men kom igen, lyssna på det; Seinfeld, låter verkligen inte det som en mysko stad fylld med utomjordingar? Jag var helt säker på det. Tills Viggen envisas med att få mig att låta som om jag är helt bäng, så han ringer upp och måste absolut förklara vad det är för någonting. Tsss, visade sig att det handlade om någon snubbe med krulligt hår och hans polare som bodde i en lägenhet.
Till och med min mor visste vad det var, fast hon gillade det inte. Och hon tyckte att jag hade delvis rätt, hon tyckte snubbarna såg lite ut som utomjordingar. Haha.
   Oooh, fick nyss reda på att min lilla Rebecka också sitter hemma och mår kasst. Stackars oss små grannar, men vi kan ju alltid sitta och vinka till varandra i vårt elände. Men nu ska jag skicka över lite filmer till flickan, så hon har något att göra där hemma. Och faktiskt fick det här skrivandet mig att känna mig lite bättre, nu kanske jag t.o.m kan orka äta =)

And now I realize how much I miss you


//Erika

Kommentarer
Postat av: Alex

Erika tom jag vet vad Seinfeld är, och jag är ju den knäppa kusinen:P

2007-09-12 @ 14:03:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0