En Plaffad Degklump

Okey, jag vet inte riktigt vad jag vill säga idag. Det känns som om det har varit en ganska konstig dag helt enkelt, humöret har åkt upp och ner. Ena stunden har jag varit en liten degklump högt uppe i luften, svävandes omkring för att en sekund senare träffa marken med ett stort Plaff och ligga där, helt utsplaschad. Skitjobbigt. Just nu ligger jag väl på Plaff-nivån och vill helst bara gå och lägga mig, men det skulle inte förvåna mig om det vänder och snart börjar jag sväva igen.
   Hoppas på en bättre dag imorron, även om den här egentligen inte varit så illa. Men imorgon börjar min dansträning igen och jag kör igång med en timmes Streetdance. Längtar så otroligt mycket. Jag bara älskar att dansa, man glömmer bort allt annat, man slipper tänka, slipper känna, bara koncentrerar sig på musiken och rörelserna (som kanske inte alltid ser så bra ut, men enligt mig spelar inte det en så stor roll, bara jag har kul är jag nöjd). Ååh, längtar så, så mycket! 

   Idag har jag och Desse, den spralliga lilla saken i klassen, byggt en hårborste av skrot (min skola känns ibland så meningsfull så att man vill dö). Uppgiften var att komma på en helt crazy produkt och sen bygga en modell av den med hjälp av skräp vi kunnat hitta i skolan. Desse kom med ideen att sätta dit några knappar med färgval på en borste, välja en färg och sen borsta håret så skulle borsten färga ens hår efter den färg man valt (en annan ide hon hade var ett paraply med en tv). Väldigt fiffig borste tyckte jag, så då blev Colour Brush skapad.

Jag pendlar en bit till skolan varje dag, tar väl runt 1½ timme att ta sig till skolan. Ganska segt, ja, men man vänjer sig. Sover bort mesta av tiden, dock inte alltid så bekvämt. Men ibland händer det att man sover lite väl djupt, speciellt på vägen hem. Då brukar jag vara helt borta. Som igår, jag slocknade nästan direkt efter att jag satt mig på bussen. Jag hann lägga märkte till hur det strömmade på folk och att nån snubbe satte sig brevid mig, sen slumrade jag till. En stund senare vaknade jag med ett ryck. Skämdes lite och hoppades på att snubben inte hade märkt något. Sen somnade jag så djupt så att jag knappt visste var jag var när jag vaknade. Men när jag vaknade märkte jag att snubben brevid började röra lite på sig. Yes, tänkte jag, han ska gå av. Men icke, han flyttade fram flera säten och satte sig brevid någon annan. Fick mig att fundera på om jag hade gjort något pinsamt medan jag sov. Det värsta (jag har vart med om det själv, dock var det jag som var vaken då) vore om jag höll på att lägga huvudet på hans axel lr luta mig mot honom. Eller kanske hade jag pratat i sömnen? Eller haft fler konstiga ryck? Haha, antar att jag aldrig kommer få veta, men hoppas på att jag inte gjorde något dumt. Som en gång drömde jag att jag skulle rycka i kopplet till en av mina vovvar, vaknade av att jag faktiskt försökte rycka på riktigt och höll på att köra in armbågen i sidan på personen som satt brevid. Haha =)

Usch, idag såg jag bilder och video från när den där fotbollskillen dog av en hjärtattack. Hemskt läskigt! Helt plötsligt satt han bara där på huk och allting stannade upp. Och han var tydligen bara 22 år!! Först när jag hörde det tänkte jag att oj, shit han var ju ung. Sen insåg jag hur ung. Det skilljer ju bara några år från mig, några år som går så otroligt fort, sen är jag också 22. Har ju kompisar som är så gamla. Helt sjukt!! Usch vad hemskt!!
  Ääh, pallar inte skriva mer, allt känns bara så blä!
// Erika

Kommentarer
Postat av: william

tja du

2007-09-04 @ 22:57:46
URL: http://sirwilliam.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0