Pump up the jam

Hmm... Trött och seg idag. Ingen bakfylla i alla fall. Alltid trevligt. Haha. Jaa, för er som läste Rebeckas tidigare inlägg vet ni ju att det blev inge Bj för oss igår, hon sket i det. Istället fick jag panik och tillbringade hela dagen med att lite smått irriterad försöka hitta någon annan som skulle ut under kvällen (jag var ganska rastlös, hade laddat hela min tråkiga vecka inför fredagskvällen och var grymt taggad, så jag gav mig fan på att ut skulle jag, med eller utan Rebecka). Kändes som om jag hörde av mig till halva Uppsala tills jag snackade med Brave, som efter lite tvekan sa att han skulle ut. Så jag beslöt mig för att hänga med honom och hans polare till Seven. Egentligen är jag inte ett så stort fan av Seven, men visst, det duger väl ibland. 
   Kom in till Uppsala ganska tidigt, vägrade komma sent och få betala inträde när jag ändå har ganska ont om pengar. Brave och hans gäng skulle till Markus jobb innan och käka, men lovade att han skulle komma in till Uppsala innan 10 (de va också lite snåla och ville inte betala). Jag gick och satte mig på station för att få lite värme medan jag väntade. Där inne stod någon mysko snubbe som gick fram och tillbaka i lokalen och mumlade duva... skogsduva... hoohoo... skogsduva... skogsduva.. hoohoo... Såg till att passa mig för honom, även om han inte lät så värst farlig där han vandrade fram och tillbaka och lät som en duva. Haha.
   Får sms av Brave att de kommer nog komma lite sent, jag fick gå in på Seven själv ett tag. Jippie. Sitta där och uggla själv. Men styrde stegen ditåt, visade legget för vakten som gav mig en hel del lömska blickar tills han sa: Kan du visa ditt högra öra? Lite paff visade jag upp mitt öra, fick tillbaka legget och gå in. =)
   Därinne styrde jag stegen direkt mot toan. Klar där stod jag vid handfaten ett tag och funderade på var jag skulle ta vägen nu. Hade inte funnits några sittplatser och det kändes lite dumt att stå och hänga helt ensam i ett hörn.
   Brave stötte jag inte ihop med förrän vid halv tolv. Tack och lov att medan jag stod inne på toan och funderade så kom Isabell in. Någon jag kände =) Så jag hängde med henne och hennes polare (plus ett gäng killar som ingen utav oss kände, men Hugo fyllde 18 i alla fall, grattis lilla vännen haha). Var väldigt kul i alla fall. Inga som man brukar gå ut med, eller umgås med överhuvudtaget, stöter bara ihop med Isabell någongång sådär i skolan, så det var väldigt skoj. De drog hem ganska tidigt har jag för mig, så resten av kvällen dansade jag, drev runt och umgicks för det mesta med Brave. Började bli lite trött vid det laget, men det var skoj ändå.

                                            
Isabell försöker tvinga                                                                    Jennifer, Isabell
Hugo att vara med på                                                                       och glada jag
bild med henne..

    Haha, medan Brave och resten av pojkarna försvann in på toa hängde jag vid baren själv ett tag. Två killar ställer sig brevid mig, snackar lite med varandra. Helt plötsligt flyttar sig den ena närmre mig och ställer sig och sjunger högt och faktiskt en aning falskt. Jag garvar lite och hans polare flyger genast fram och utbrister: Jag får be om ursäkt, min polare här är nybörjare på att ragga. Men du kanske kan ge honom lite tips? Så jag gav honom lite tips, inga speciellt hjälpsamma, är ingen höjdare på att ragga jag heller (dock tyckte jag att han skulle väl inte sjunga allt för mycket, men ska jag vara ärlig så var det ju en kul idee). Haha
   Så för att sammanfatta fredagen: Kaos hela dagen, men kvällen var helt okey. =)

Såå... Tänkte nämna torsdagen lite också. Hade tänkt göra det igår, men då var jag på sådant dåligt humör så det blev aldrig av. Även torsdagen började med en jakt på folk. Fast den här gången gällde det en streetdance föreställning i Uppsala som jag bestämt mig för att gå på. Slutade med att jag gick dit med Markus. Föreställningen hette Pump up the jam, där fyra lokala dansare (alla visade sig vara Markus gamla elever och går på ekebydansstudio där jag dansar) som battlar tillsammans med fyra världskända streetdansare. Showen inledes (efter en lång kötid, ett brandalarm som gick ingång, väntan på brandbilarna som skulle komma och stänga av det och sen efter lite mer kötid) med konstig musik, de fyra dansarna i vita rockar och mysko masker. Grymt coolt. Sen kastade de av sig maskerna och rockarna och ut kom fyra färgglada, spralliga personer som kunde dansa som fan. Askul att se på. Tror Markus blev lite förtjust i en av dansarna, en söt, kaxig tjej helt kädd i vitt. Första han sa när hon kom ut på scen: Kolla om hon är gift! Har hon någon ring på fingert? Yes! Det har hon inte! Haha
   Sen var det dags för battlingen. Tillsammans med två av proffsdansarna fick Elin börja battla mot någon Vendela, som jag inte sett förut. Vendela vann. Sen var det dags för killarna, Knut och Kevin där Knut vann. Final mellan Vendela och Knut. Knut var helt klart bäst, enligt mig i alla fall (och de felsta i publiken), så han tog hem alltihop. Showen avslutades med proffsdansarna som visade lite fler coola danssteg. En kul show, som folk verkligen borde se om ni har tillfälle. Och om ni gillar dans förstås. Showen glider runt lite varstans i Svergie och jag tror (men är inte säker) att nästa stopp är Gävle. Ett litet tips sådär ;) Men, men, nu ska jag ta och göra något vettigt av den här dagen också. Hmm, fixa rena lakan ska nog bli dagens arbetsuppgift. Sen får resten av dagen (eller kvällen kanske det heter, klockan är ju redan halv fem) bli ganska slapp. Puss och hej!   //Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0