Klister och sjömansvisor

image83

Efter en skönt, skön helg är man tillbaka i skolan igen. Desse har dragit ut på praktik den lilla ungen, men som tur är har Elin kommit tillbaka för att hålla mig sällskap. Vi har i två dagar kämpat med att tapetsera. En av tv-studiorna ska göras om och byggas upp till ett litet rum. Så upp med tapeter. Suck. Var kul till en början, men mot slutet idag tröttnade båda hon och jag. Jag satt ihop säckad i en fotölj medan Elin satt uppe på stegen och sjön sjömansvisor, av någon anledning trodde hon att hon var en kapten på ett skepp. Dessutom går jag och kletiga saker inte ihop, jag hade tapetklister överallt. På händerna, i ansiktet, under naglarna, i håret, byxorna, under fötterna och hela målarrocken var kladdig. Sån är jag, en riktig klass-maja. =)

Och lilla flickan har skaffat sig ett helgjobb. Puckad som hon är tänker hon pendla bort till Skärholmens shoppingcenter, vette fan vad det heter, för att stå i informationen och hjälpa bortirrat folk tillrätta. Mor min tycker att jag ska ge julklappstips till folk, att gubbar över 40 ska få en näshårstrimmer. Haha, ja, hon är ju som hon är den där. Hon tycker också att jag borde få öva lite innan. Därför erbjöd hon sig att hela famliljen kunde ställa sig på en liten kö och sen komma fram och ställa konstiga frågor, vara irriterande och skrika på mig. Så jag lär mig att alltid vara vänlig. Men.. Jag är ju redan alltid vänlig..? Hehe.
Jag har ju heller aldrig satt min fot på det där stället så nu blir det till att åka dit på lovet med Alex (som också jobbar där) för att lära mig hitta. Och sen får jag väl plugga lite karta. Hehe, får se hur det går :P

//Erika

Kommentarer
Postat av: Alex

Erika under jul så tycker jag att vi ska stå där med röda kjolar på oss:D ahha..lite julstämning^^ mamma tyckte att jag skulle ha på mig en tomteluva också, men hell noxD

2007-10-26 @ 12:49:15
URL: http://alindgren.blogg.se
Postat av: Erika

Off course we do :)
haha, vaddå, tomteluvor e väl sött? haha har du sett jennies och mina minisar?? assöta :)

2007-10-26 @ 15:57:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0