Fly medan ni kan

Oj oj oj, kom nyss hem och egentligen är jag jättetrött, men orkar inte gå och lägga mig. Istället hamnade jag här. Tänkte börja med att berätta om Desses och mitt Andrum. Det är nästan, nästan klart. Vi saknar bara en liten fontän och ett bord.
  

I torsdags gick Desse tidigare från skolan och jag gick ut i skogen för att plocka sten. Kände mig smått mobbad där jag gick bland grenar och blad och letade stora stenar till rummet. Hittade ett par och lämnade dem i en hög i skogen (orkade inte bära dem tillbaka till skolan). Desse som slutade tidigare fick för sig att plocka sten hemma hos sig och ta med till skolan. För att hon låtit mig göra det själv innan. Så på fredagsmorgonen får jag ett sms där det står att hon släpar på två väskor fyllda med stenar. Bör nämnas att hon bor i Östhammar och skulle ta sig hela vägen till Uppsala, GUC med de där kassarna. Haha. Tok-majan =)
   Trots hennes släpande på stenar behövdes fler, så vi fick ge oss ut i skogen för att plocka upp mina. Vi tog med oss två tygkassar och började lassa i. Och herrejävlar vad tungt! Det var INTE långt att gå från skogen till skolan, men shit vilken tid det tog. Väskorna blev så tunga så att de knappt gick att lyfta. Vi släpade, drog och hade en gångstil som konstiga pingviner. Hela tiden passerade 1:or och 2:or som stirrade konstigt på oss medan vi mummlade: Bäst att de passar sig, sådant här slavarbete väntar i 3:an. Fly medan ni kan!
  
Vi var verkligen de mogna och stora treorna den dagen. Släpade tunga väskor genom halva skolan, bar omkring på smuttsiga stenar och åkte snålskjus på vagnar. Väldigt rolig dag måste jag säga. Haha. 

image82

På kvällen drog vi ut på krogen; jag, Desse, Joze och några av deras polare; Jonas, Jacob, en till och en till. Hehe. Inge vidare på namn måste jag säga. Vart en riktigt skoj kväll. Joze blev ganska packad så hon var rolig hon. När vi stod i toalettkön (hon skulle på toa hela tiden) så dök någon tjej upp och försökte övertala oss att låta henne gå före. Men icke sa nicke, det gick inte Joze med på. Medan de stod där och pratade lutade tjejen sig mot en "vägg". Vad hon inte visste var att det i själva verket var en dörr. En öppen dörr. Så hon for in genom dörrhålet, snubblade i mörkret och lyckades sätta sig rakt i en skurhink. Hahaha. Joze och jag höll på att dö av garv. Stackarn, måste gjort ont, men det var faktiskt jävligt roligt för oss som såg på. Så roligt så att Joze var tvungen att föreviga minnet med att knäppa en bild på tjejen innan hon skammset försvann in på en toalett.
   Vart en väldigt trevlig kväll. Halva GUC var där tillsammans med massa, massa folk. Kul att det var så många där. Synd bara att Desse och de stack vid två så jag fick dra runt ensam i en halvtimme. Eller ja, ensam och ensam, hade en pratglad Björklinge-bo som sällskap. Han pratade non-stop, han kunde inte ens sluta för att gå till bussen. Istället stod vi i garderoben och snackade tills hans polare dök upp och påpekade att bussen gick om två minuter. Förskräckt utbrast Björklinge att han var tvungen att dra, började leta upp busskortet och hittade sitt visitkort som han började snacka om med kompisen. Två minuter senare påpekade kompisen att bussen gick nu. Då fick han fart och sprang iväg. Undra om han hann?

//Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0