Underbara helg, meningslösa måndag

Usch vilken meningslös dag. Första dagen efter lovet och vi gjorde inte ett dugg i skolan. Satt i flera timmar tillsammans med Elin och Maria, jag helt trött medan de pratade och skrattade hela tiden. Dessutom var jag så trött igår så jag missuppfattade Elin om vilken tid vi skulle mötas i skolan, vilket ledde till att jag kom alldeles för tidigt. Så jag fick sitta ett bra tag i Bibblan innan flickorna kom. Så jag tillbringade morgonen i skolan med att läsa igenom en hel drös med bloggar. Hittade en ganska rolig blogg under våra kontakter, Rebeckas polare/tränare Jonas, tror jag han hette i alla fall. Han skrev något om att han hade vaknat med en känsla av att det skulle bli en underbar dag, men dagen hade visat sig börja lite galet och han resonerade om att man inte borde lämna sängen om man vaknade sådär glad, det slutade bara illa. Vilket fick mig att tänka lite. Inatt drömde jag att den här dagen var hemsk, allt gick galet och det vara bara fruktansvärt. Så självklart vaknade jag med känslan av att den här dagen skulle komma att suga och jag kände inte alls för att gå upp. Borde det inte vara så då, om det ska vara rättvist, att min dag borde ha blivit bra? Vilket den inte blev. Fast som man vet, livet är ju inte alltid rättvist.


Men jag kan ju trösta mig med att jag har haft en väldigt trevlig helg. Som ni kunnat läsa tidigare drog jag och Rebecka på krogen i fredags. Vi skulle till BJ, men som vanligt blev det inställt och istället hamnade vi på Lotus. Men de var rätt okey, hade grymt jävla kul.
   I lördags, lagom till att jag återhämtat mig och piggnat till, började jag klä upp mig i mina svartvita kläder. Dags för att bli en zebra. Dags för kusinens Halloween fest.
   Så jag tog mig bort till Jakan, där jag medan jag väntade på pendeln stötte ihop med min gamla körskolelärare. Väldigt otippat. Och konstigt. Hon hälsade glatt på mig med en kram och vi stod och pratade lite. Hon skulle in till stan på någon konsert och skulle möta ett par kompisar på tåget. Så när tåget rullar in tar hon tag i min arm och i armkrok (!?) går vi på tåget och möter hennes kompisar. Hon fnittrar glatt och presenterar mig för dem på tåget, Det här är Erika, min kompis. 

Vid centralen säger jag hej då till henne för att hoppa på tåget bort till Tumba, för att där byta till en buss ut till vårsta. Usch vilken tid det tog den resan. Haha. Framme i lilla vårsta (vilket inte är så litet ijämförelse med där jag bor men) och traskade hem till Lillan. Hon och Alex var i full färd med att förvandla sig till djävular. Strax därpå dök Laura upp, även hon en liten djävul och efter att vi gjort bål (med tonvis av frukt) kom mer folk och förfesten började. När Evelina fick syn på mig (hon utklädd till en söt liten prinsessa) kläcker hon ut sig Haha, jag hade också tänkt vara en kanin först. Jag, med en liten sårad min, svarar att jag faktiskt var en zebra. Haha =) Men Alex gillade i alla fall min utstyrsel, vilket hon påpekade för väldigt många den kvällen. Hehe. 
 
    

   Efter ett tag dyker massa annat skoj folk upp och jag tillbringar en bra stund till att sitta och diskutera dans med någon söt kille tills Laura sticker in huvudet genom altandörren och skriker på mig. Hon och Evelina sitter ute på altanen och berättar fnittrande för mig att de snott någons vinflaska och att de nu inte vågar gå in igen för de är rädda för att rammla. Haha. Efter ett tag vågade de sig in igen och åtminstonde vad jag såg så lyckades de ta sig ut ur vardagsrummet i alla fall. =)
   Resten av kvällen tänker jag inte skriva om, men kan säga att jag dansade och hade kul. Kanske att det kommer upp lite bilder senare när jag fått av Alex, jag lyckades inte själv ta några vidare bra bilder. Puss och hej!

// Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0