Snickers eller Sneakers?

image98

I fredags var det dags. Jag stack iväg till Tumba (igen) för att slagga hos kusinen. Hela kusingänget, moster, marsvinet Lambi, hunden Sushi och fågeln Nachos slog sig ner vid matbordet. Nästan genast började diskutioner om gymnasium, dödsstraff och hur svårt det kan vara att söka asyl medan Nachos flög runt, runt och landade med jämna mellanrum på allas huvuden. Kändes lite som att vara på zoo. Hunden som satt i kökssoffan och försökte sno åt sig revbensspjäll, marsvinet som grötade runt i sin bur på golvet och fågeln som susande runt. Riktigt mysigt.
   Dagen efter var det dags för min första helg på Skärholmen centrum. Upp tidigt, gluffsa i sig frukost och iväg med bussen. Alex var ganska trött men jag var pigg och glad. Ganska taggad inför min första dag i informationen, konstigt nog inte så nervös. Helgen gick ganska fort, men Alex och jag hann med att möta mycket lustigt folk och vi hann båda med att skämma ut oss, men då är väl allt som vanligt helt enkelt. Haha. Alexs största tabbe var väl när en kille om fram till mig, mumlade ganska lågt god morgon och sa sen med högre röst x-change? Alex hakade genast på och skulle fram och hjälpa mig. Bara det att hon trodde han snackade engelska. Så på engelska började hon beskriva vägen bort till x-changen medan jag kollade konstigt på henne. Kille gick därifrån och tackade lågt (på svenska). Jag utbrast genast Alex! Han kunde ju svenska och vi båda brister ut i skratt.
   På söndagen var det min tur. Någon kille kom fram till Alex och frågade något. Strax efteråt kom en kille fram till mig och frågade efter något som lät antingen som Snickers eller Sneakers, jag kunde inte riktigt höra. Men jag antog direkt att det var sneakers han menade, för vem frågar efter Snickers i informationen!? Jag hade ingen aning om var man kunde hitta det så jag sa åt dem att fråga Alex istället och gick för att hjälpa någon annan. Då Alex var upptagen så försvann de efter ett tag. Efteråt kom Alex och jag fram till (Alex hade tydligen bättre öron än mig och hörde vad de hade sagt) att det var snickers de hade frågat efter. Haha, båda började garva asmycket. Jag vet, det låter helt sjukt tråkigt, men det var det inte. Tro mig.
   Slutet av söndagen hade vi väldigt roligt i alla fall. Båda var trötta och flummiga så vi tävlade om att hjälpa folk. Fram mot eftermiddagen är det inte så mycket folk så när väl någon kom fram till skrämarna där vi stod flög vi på dem från varsitt håll och ihop om att vara först utbrast vi samtidigt Hej! Kan jag hjälpa till med något?

För att sammanfatta helgen så måste jag säga att den var faktiskt riktigt rolig, trots att jag jobbade och fick ont i fötterna. Kanske tyckte det var kul för att det var första gången, blir nog mer pain när man gjort det ett tag. Plust att jag pendlar så långt. Men, men, nästa helg kör vi igen. Just nu har jag praktik på Selma i Enköping, min första dag idag (vilket var bara blä), men pallar inte berätta om det nu. Fööör trött =)

//Erika

Kommentarer
Postat av: Alex

hahah så är det att käka middag hemma hos migxD

2007-11-13 @ 10:35:59
URL: http://alindgren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0