God Jul

God jul allihopa! Det är dagen efter julafton, en stilla och skön dag. Man sitter i sina mjukiskläder framför tven hela dagen och bara glor på oredan efter julaftonen. Och äter rester efter den goda julmiddagen. Själva julaftonen var minst lika skön den. Jag vaknade äntligen utvilad (berättelsen om helgen kommer längre ner) och möttes av mormor som står och lagar gröt i köket. Mums. Därefter blev dagen bara bättre och bättre. För en gångs skull hann jag göra mig i ordning helt och hållet (och fixa klart med sista julklapparna) innan moster och kusingänget kom. Annars brukar jag aldrig hinna.
   När de kom slog vi oss ner för att titta på Kalle. Så klart, vad är en jul utan kalle? Konstigt nog så skrattar man åt vissa saker trots att man har sett det i 18 år, men visst visst. Därefter blev det mat, mat och mat. Usch så mätt man blev. Egentligen är jag inte så jättestort fan av julbort, men vid de laget var jag så hungrig så t.o.m. kålrotsgratängen slank ner väldigt fort (dagen efter smakade det dock inte riktigt lika bra). I år hade jag dessutom bett om paj till julbordet, jag var lite trött på att bara äta potatis och köttbullar, så mätt var man efteråt. Minst sagt. 
  Julklappsöppning brukar alltid vara lika med kaos, men i år var det ordning och reda. Vår lilla nisse Alex (såklart, haha) delade ut alla julklapparna och sedan öppnade vi dem i ett paket i taget medan alla andra kollade på. Annars brukar det sluta med att alla sliter upp sina paket i världens stress och det är papper och presenter i hela huset. Men icke i år.
   Det vart i alla fall en väldigt trevlig kväll, även om jag var ganska trött fram emot kvällen och trots att vår lilla Zingo var fruktansvärt dålig i magen och fes så fort hon rörde sig. Vår julafton var dömd till att stinka av vidriga hundgaser. Mindre trevligt.



Det får även bli ett kort litet inlägg om helgen. I fredags for jag och Rebecka till Kista för att shoppa sista julklapparna. Därefter for jag hem till Alex. För att korta ner berättelsen kan jag säga att kvällen avslutades med ett försök att ta oss in på krogen i Södertälje. Det blev lite strul med Saras legg, men det ordnade sig. Vakten brydde sig inte om att hon var för ung utan istället började han tjata om att det inte var Sara på bilden. Pucko, hur tydligt som helst att det var hon ju. Efter lite polishot från vakten ordnade det sig i alla fall och vi fick komma in. Hade en väldigt skoj kväll. Jag och Alex fick dessutom ett par varsina duntofflor av en snubbe. Haha. Inte varje dag man får det på krogen. =)

    
1. Sara lär Alex något danssteg. Väldigt skickligt, Alex. =)     2. "Någon har tuttat eld."      3. Hittade blod i väntan på tåget så Alex och Sara var självklart tvugna att spärra av området.    4. Hahaha! Vad vi garvade åt Alex!

"Erika! Du och jag är tillsammans ikväll, okey? Vi är lebbar."
  
Alexs försök att bli av med efterhängsna killar, haha. Så vi stod själva och dansade och efter ett tag utbister hon: "Erika, jag tror nog alla här tror vi är lebbar." Haha, visst, Alex, visst.

"Jag har någon på roten i Norge."
Jag var grymt stolt för att jag förstod vad den norska killen snackade om, har annars väldigt svårt för norska.

Norrmannen: "Du är 21!"
Jag: "Nej, jag är 18"
Norrmannen: "Nej, nu är du 21"
Jag: "Men jag vill inte va 21!"
Norrmannen: "Är det något fel på att vara 21? Jag är 21!"

Vi träffade också Lasse-Maja på bussen hem. En ganska lustig, full 50-årig gubbe som trodde att han skulle haft en chans på oss om han bara hade varit 3 år yngre. Alex påpekar glatt att "nehe du, snarare om du hade varit 20 år yngre."
   Han var också väldigt irriterad på sin son som hade skaffat sig en flickvän som hette Erika (här uttlade han det på ett väldigt konstigt sätt så det lät helt utländskt) och när han fick reda på att jag hette det blev han lite förvånad. "Tänk om jag skulle komma hem också står du där. Kanske du blir tillsammans med honom någon dag? Man vet ju aldrig. Då kan jag säga att det var ju henne som jag mötte på bussen hem en gång. Haha."
   Ja, ibland möter man ju lite lustigt folk =)

//Erika

Kommentarer
Postat av: Alex

väääldigt fina kort det blevxD

2007-12-25 @ 18:24:46
URL: http://alindgren.blogg.se
Postat av: Alex

Vadå "Någon har tuttat eld"? :S

2007-12-26 @ 00:23:03
URL: http://alindgren.blogg.se
Postat av: Sara

men alex, han sa ju det när jag frågade vrf man inte kunde komma in på andra sidan. dom hade ju tuttat eld, sabotage xD haha, remember?

2007-12-27 @ 22:39:27
Postat av: Alex

haha juste!:P

2007-12-29 @ 19:34:58
URL: http://alindgren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0