Trötter med fläskläpp

Måndagmorgon. Jag tvingade mig själv upp ur sängen, tvärsäker på att jag annars när som helst skulle somna om. Tvingade i mig frukost och klädde på mig mina äckliga jobbarkläder. De är fulla av gräsfläckar och smutts, antagligen luktar de inge vidare heller. Far och jag hoppade in i bilen, idag var det han som fick köra, själv satt jag i passagerarsätet med slutna ögon påväg att somna igen. Allt för fort var vi framme i Enköping, framför den där dumma garageporten som betydde att det var dags att sätta igång. Medan jag trött klev in i garaget och drog fram sopppåsar och skräpplockarmojänger körde far iväg igen. Jag slog direkt på mp3 och fann en liten tröst i de lugna tonerna. Bläddrade runt lite bland alla olika låtar och beslöt mig tillsist för Nine Days och därefter susade jag iväg på min cykel ner till torget. Trött och deppig av de sorgsna låttexterna kände jag helst av allt bara för att sätta mig ner rakt på gatan och störtböla, jag orkade inte tänka och jag orkade verkligen inte jobba. Men det slutade istället med att jag tvingade mig själv till att plocka upp alla dessa idoiotiska fimparna som låg utströdda på gatan, vilket inte direkt fick mig att känna mig så mycket bättre till mods. Jag kände verkligen att det här skulle bli en väldigt dålig dag. 
   Som jag senare upptäckte så var det bara lite dåligt morgonhumör, trötthet och den vanliga måndagsplågan som låg bakom allt, för lite senare hade jag piggnat till. Solen värmde medan jag stod ute och sågade ner lite träd längs en husvägg. Faktiskt så var jag hyffsat glad, dock lite irriterade på vissa träd och grenar som envisades med att ställa till trubbel för mig, men för det mesta flöt dagen på alldeles fin fint.
   Ett tag, strax innan lunch, kände jag mig extra glad. Även fast jag slog i ryggen hårt i nått järnrör som ledde bort från huset in i något mystiskt, stort tält, kände jag hur humöret fortfarande var på topp. Ett par minuter senare hade jag dessutom fått en vacker uppsvullen läpp då ett träd använt min mp3 som vapen i ett försök att hämnas för att jag sågat ner det. Men jag berättade glatt för min far efter lunch om fina läpp. Det var även det första jag gjorde när jag kom hem, helt slut, några timmar efter, glatt visade jag upp min knöl till läpp för min bror. 
    
image36

   Resten av dagen har bara långsamt flytit förbi och jag har inte gjort någonting alls, fast jag kom hem så tidigt. Men glad är jag över att måndagen är över, måndagar känns alltid extra sega och idag var inget undantag. Känns underbart att imorgon har man en ledig dag. Som man troligtvis ska tillbringa till att renovera rummet... 

Puss och hej // Erika 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0