Shoot me to the head

Idag var jag för en stund utklädd i en väldigt grön regnkappa full med lisebergskaniner undertiden jag jobbade. Det regnade ute och far min kunde inte hitta några regnkläder åt mig, så jag fick dra på mig den där och ge mig ut med min ogrässkrapa i högsta hugg. Som tur är jobbar det mest bara gamla gubbar där, så det gjorde mig inte så mycket. En av dem fällde någon glad kommentar om parkarbetare som jag inte riktigt hörde, men förstod att han syftade på min vackra utstyrsel. Som tur är slutade det regna ganska snart så jag kunde dra av mig den. Den var inte bara ful, utan klumpig också. Så fort det blåste fylldes den med luft så att jag måste sett ut som världens största (och troligtvis enda) levande gröna boll. 
    På jobbet idag var jag även nervös över att det var "gångstils-killen" som hade tänkt bjuda mig på bio. far skvallrade om att det var någon sommarjobbare som hade tänkt fråga mig. Genast blev jag nervös över att det skulle vara den där killen jag sett första dan som hade stegat omkring med matchosteg och viftat hej vilt med axlarna för att sen boxa en av gubbarna på armen, i tron om att han var så häftig. Jag delade inte riktigt hans uppfattning. Hur som helst så frågade aldrig någon, fick höra sen att killen inte vågade, vilket var synd. Lite nyfiken var jag allt på vem det var =P Dessutom verkar mina övertalningsförsök på famlijen över att vi ska gå och se Pirates inte ha någon större framgång. Min mor sa direkt att det var ingen film hon ville se överhuvudtaget och min bror hade inte sett tvåan än. Men jag har fortfarande mina förhoppningar om att det ska bli lite Pirates i alla fall, far har ju trots allt inte svarat än.
   Ikväll blir det (efter lite strul hit och dit) krogen i Uppsala som gäller. Rebecka var nyss över här och lät lite tveksam om vi skulle åka eller inte, hade lite problem med skjus, men mina älskade föräldrar ställde upp. Stackarna, de måste verkligen hata att jag hela tiden åker fram och tillbaka till Uppsala mitt i natten. 
   Just nu sitter jag och lyssnar Infinite Mass - Bullet. Vet inte riktigt varför, men jag blev väldans glad när Pw skickade den till mig tidigare idag. For upp ur stolen och skuttade som en tok. Vilket kanske ganska ofta händer mig om jag tänker efter, att jag beter mig som en tok menar jag. Specielt om jag umgås med Jennie, som alltid kommer på tokideer, som den gången vi fick för att gå igenom skolans korridorer som struttsar. En väldigt vacker syn för alla andra elever kan jag tänka mig. Haha!
   Sakar Jennie, hon är långt borta någonstans med sin familj. Lyssnar nu på "I won't let the sun go down on me" som hon och jag sjöng på senaste gången vi var ut och festade. Tror det var då vi stod i ett parkeringshus, jag barfota på en liten plastpåse medan hon vandrade fram och tillbaka framför mig och skrattade och pratade på. Tycker hon kan komma hem nu!

//Erika



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0