Höstmode

Välvårdade naglar, perfekt lagda makeuper, spännande frisyrer och häftiga kläder. Mode har länge varit till för framförallt tjejer, men äntligen verkar det vara dags för männen att öppna fler dörrar in till modevärlden. Intresset för mode bland männen ökar allt mer och mer. Bloggarna om mode är många och besöks av både killar och tjejer som tycker till om höstmodet 2007.

   Jag tillhör väl inte direkt en utav de mest modeintresserade tjejerna, men även jag tycker att det är kul att bläddra i tidningar fyllda med höstens trender. Jag skulle inte kalla mig själv modemedveten, men helt klart påverkas jag av vad som är modernt eller inte modernt.

   Killar börjar öppna upp ögonen för mode allt mer, vilket jag tycker är väldigt roligt. Att killar och tjejer kan dela olika intressen är skoj, man får ju så många fler att diskutera sitt intresse med. Dessutom får vi se saken ur andra synvinklar och får så mycket fler åsikter om saker och ting.

   På bloggar sprider båda killar och tjejer sina åsikter om modet, hetast just nu är att diskutera höstmodet för 2007. Alexander Karlsson skriver både för Aftonbladet och Collective om mode. Han tipsar om vart man kan fynda, vad som kommer att hålla över hösten fram till våren och vad som är hetast just nu och det känns som om han framförallt vänder sig till killar.

   På en av hemsidorna har han tips för killar som ska tillbaka till skolan, en snygg skolstartsoutfit bestående av gråa jeans, en enkel vit skjorta och med svarta accessoarer så som ett skärp och en väska. Han tipsar om att man gärna kan byta ut de svarta accessoarerna till något i en roligare färg för att bli av med det gråa trista. Den iden gillade jag. Att i botten vara klädd i någon mörk färg, i t.ex. svart eller grått som enligt Alexander ska vara några av de trendiga färgerna i höst, för att sedan piffa upp stämningen med färgglada matchande accessoarer. Jag brukar själv köra på den stilen ibland, fast jag har lite ont om färgglada accessoarer, mest röda faktiskt.

   På Aftonbladets hemsida får Alexander mängder med frågor från framförallt killar om höstens mode. Där kan man läsa om höstens klädval, skor, jackor och frisyrer. Ett av tipsen han gav var hur han trodde att det började bli dags att spara ut håret för killar, han hade inte sett så mycket av de där riktigt kortklippta frisyrerna, vilket jag gillade. Personligen gillar jag bättre lite halvlångt hår än de där stubbiga huvudena som man ser lite varstans.

   Lite halvdant tyckte jag om höstens långa koftor till killar, tyckte inte riktigt att det var så snyggt som Alexander påstod. Jag kan förstå att det på hösten är mysigt att krypa ihop i en stor kofta, men de koftorna till killar som jag hittade bilder på var inge vidare överhuvudtaget då de gav killarna en lite feminin look.

   Min bror är inte så mycket för mode, men hur han spenderar sina pengar får mig lite fundersam. Jag har inte så gott om pengar och väljer bort märkeskläder för att kunna ha råd med fler saker och samtidigt kunna gå ut och roa mig. Min bror däremot är väldigt petig med vilket märke hans kläder har och lägger gärna sina pengar på en dyr tröja för samma pengar som jag skulle kunna få fem stycken för. Tydligen är det viktigt att ha rätt märke på underkläderna också. Han kan lägga ut ett par hundra för ett par kalsonger medan jag glatt betalar mina 50 koronor för mina.

   I en utav frågorna på Aftonbladet dyker en undran upp om det inte är för kvinnligt att vara modeintresserad. Glad blir jag då Alexander helt övertygad skriver att mode inte är något exklusivt för tjejer och att det är naturligt att killar 2007 bryr sig om sitt utseende. Jag håller helt och hållet med, det finns inget annat än positivt med att killar är modeintresserade, varför skulle inte de få frossa i det sköna höstmodet?

 
http://www.collective.se/mode/2007/08/stiltips/skolsnygg/
http://www.aftonbladet.se/mode/article607337.ab

//Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0