Död gräsklippare

Just nu känner jag mig otroligt seg och innuti huvudet sitter nån liten nisse och dunkar ilsket med en hammare. Men det är trots det än fin fin dag. Solen skiner och det är varmt och skönt. Har jobbat idag. Detta ständiga slit med gräsklippare som hela tiden envisas med att dö så fort det blir lite kämpigt med det tjocka gräset. Och varför måste alla gräsmattor vara små kullar, förstår de inte hur jobbiga de blir att klippa då? Kan de inte bara platta till sig lite? Och dessa idioter som tror att jag tänker klippa deras hunds skit. Suck.  

Efter jobbet blev det en tripp till körskolan. Fattar inte att det ska ta en sådan väldans lång tid att få sitt körkort. Ta en lektion dit och en lektion hit och vipps så sitter man med tusentals lektioner och körkortet känns oändligt långt borta. Trodde allt skulle snabba på lite när jag väl klarat teorin men icke. Men äntligen känns det som om det närmar sig slutet! Idag hade jag en konstig lektion med en annan lärare än den jag brukar, en trevlig liten gubbe med en röst som lät precis som de som ibland får läsa in på såna här berättarböcker. Först blev jag lite skraj när jag mötte honom och vi skulle hälsa, jag tvivlar inte en sekund på att han skulle kunna krama ihjäl min stackars hand på ett ögonblick om han velat. Som tur var ingick inte det i hans planer, utan han kramade den bara väldigt hårt. Sen körde vi iväg i den lilla Volvon och allt gick suveränt tyckte jag. Nästan i alla fall. Nånstans här och där gick det väl lite för fort och nångång susade jag förbi en stackars liten gubbe med rulator. Mindre bra. Nästa gång blir det till att sakta av och granska varenda övergångsställe noggrant. Men förututom det lilla missödet (och när jag höll på att köra in i en buss) så gick allt strålande. Så senare idag ringde körskolan för att meddela att de tänkte boka en uppkörningstid (dock var det längstaste väntetiden, men jag har i alla fall en tid!). Jippie!!

Ny månad är det idag också, läste nyss Fiskarnas horoskop och för er som vill veta blev alla fiskar lovade massvis med sex den här månaden. Låter väl spännande, eller vad tycker ni?
   I alla fall, med bara några veckor kvar tills skolan och allvaret börjar igen har jag börjat planera min sista lediga tid noggrant. Jag har tre veckor kvar att slita med gräsklippare, men jag har ju fortfarande massvis med ledig stund över. Så i helgen har Rebecka och jag kommit fram till att det är krogen som gäller, då Rebecka fyllde 18 igår. Så krogen är ett måste. Sen håller jag på att övertala (planer har smidits i över en vecka på hur detta ska gå på bästa sätt) min fader att han ska bjuda mig på bio. Har ju inte sett Pirates 3 än och då alla mina polare redan sett den men ej min far eller resten av familjen tycker jag att det vore lämpligt med en liten familjetripp till närmsta biograf.
   Annat som är planerat för sommaren är The Vocie den 18:e. Rebecka och jag hade tänkt ta en dag på Grönan och snurra runt för att sen avsluta dagen med ett besök i Kungsträdgården för att njuta av lite skön musik. Dagen efter skulle jag hemskt gärna vilja dra ner till Göteborg fram tills dess att skolan börjar igen, men det låter lite tveksamt så vi får se hur det blir med det. Nu ska jag i alla fall gå och sätta i mig en bit morotskaka =) Puss och hej!
// Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0