Morgonstund har guld i mun

Inatt sov Christoffer här. Bland det bästa som finns är när han sover här på vardagar. För då när han går upp på morgonen så får jag ligga kvar i den varma sköna sängen (oftast) och det är då man verkligen uppskattar en sovmorgon. Man känner hur plågsamt det hade varit att också behöva gå upp i kylan och tröttsamt göra sig i ordning för en dag på jobbet. Men inte sådana här dagar, då ligger man kvar i sängen, njuter av att inte behöva vara den som kliver upp och när ytterdörren smäller igen somnar man omedelbart om. 

Men inte idag. Idag, precis när jag kurat ihop mig till en boll och skulle somna ringde telefonen. Då vart det jobb så det blev upp och hoppa. Inte var jag glad inte. Men när jag väl cyklade iväg till jobbet i frosten så blev jag pigg och det har hållt i sig hela dagen. Tänk vad mycket lättare det går att jobba när man är lite piggare och gladare. Vem kunde tänka sig det. 

//Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0