Diamanter i mörkret

När jag kom hem från jobbet igårkväll var det 20 minus! Det var jättevackert ute när bilens strålkastare fick frosten att gnistra i mörkret, men jag var övertygad om att inatt fryser jag ihjäl. Jag har så fruktansvärt kallt i lägenheten min och när det är minus ute då fryser man inne också. Så jag förberedde mig väl, jag bäddade ner mig i inte bara i mitt goa täcke utan också överkastet och på det kastade jag på en filt. Så inatt var det varmt och gott.

Idag ska den sista julshoppingen ske - förhoppningsvis. Jag har lite brist på ideér. Eller snarare, vi har satt ett pris redan på hur mycket klappen ska kosta och allt jag hittar kostar lite mer eller lite för lite. Irriterande. Så nu ska jag ut i julstressen hade jag tänkt och ut i vinterkylan. Är jag bara lite avundsjuk på Alex som ligger på en strand i Egypten just nu? Nä, inte alls, inte alls.

//Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0