Man måste ju få avreagera sig lite


Kan ni förstå att det bara är lördag idag? Det borde ju vara söndag. Det känns som söndag. Åh, nu kom jag på varför det känns som om jag varit ledig så länge. Jag har varit ledig länge. Slapp jobba igår, eller ja, jag fick välja om jag ville jobba eller inte. Först blev det förvånande nog ett ja, men efter att ha tänkt till lite så blev det ett nej. Har ju en dum uppsats att skriva. Så det är vad jag kämpade med hela dagen igår. Och när jag säger kämpar så menar jag kämpar. När jag satte igång på morgonen hade jag inte ens ett ämne att skriva om. När ämnet var påkommet skulle fakta sökas. Och sen översättas. Och sen skrivas in i uppsatsen. Och varenda mening ska byggas upp rätt. Varje stycke. Varje inledning. Jag höll uppriktigt sagt på att bli galen. Varje litet ord fick tvingas fram. Inte hjälpte det att hela mitt engelska ordförråd på ett magiskt vis försvunnit. Varje ord blev en plåga. Varje mening ett helvete.


Är det då förstårligt att jag kastade alla kurspapper i väggen? Att jag knögglade ihop uppgiften till en liten äcklig boll. Att jag greppade tag i första bästa oviktiga papper (i detta fall Norrlands nations tidning) och revs sönder den i småbitar? Jag var arg.

//Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0