Harry Potter, jointar, bad och augusti


Jobbade i den stekheta verkstaden igen. Det är verkligen varmt. Idag lyckades jag med det jag trodde var omöjligt. Jag slog inte mig själv i huvudet med sågen. Jag var påväg flera gånger och var helt övertygad om att jag skulle sluta med ett jack i pannan. Kul att förklara det.
          "Hey Erika! Vad har du gjort i pannan egentligen, du har ju ett stort ärr?"
          "Nämen du vet, jag hackade mig i huvudet med en såg, ville se ut som Harry Potter. Hedra honom lite. Tyvärr så gick det inte att göra ärret blixtformat."

Efter ärret (haha tokigt det kan bli, jobbet menar jag såklart) drog jag och Rebecka till stranden och låg och lyssnade på tyskar. Vi funderade på att gå fram och fråga om de kunde bjuda på en joint. Bara för att få se deras miner. Vi funderade också på att sno en trampbåt. Bara för att se hur långt vi skulle hinna springa iväg med den innan vi stoppades. Vi funderade även på att kidnappa en kille och hans vattenskoter. Bara för att. 
   Årets första dopp. Underbart.

Alex är hemma igen! Vi hade nyss ett långt snack och uppdaterade varandra om veckans missade nyheter och planerade för kommande veckor. Har mycket att se fram emot nu i augusti. Nästa vecka blir det två utgångar (Alexs första lagliga vecka på krogen) och mys i Öregrund. Veckan därefter är det reggeafestivalen (nej vi ska inte röka på). Veckan därpå har vi en helg i Göteborg. Myyys. Jag. Alex. Laura. I Göteborg. Kan det bli bättre? Då blir det fest kan jag lova. Vi har bokat en natt på ett hotell. Den andra natten ska vi köra lite wild and crasy, vi festar tills krogen stänger, går och käkar frukost, står och stampar vid ingången till stationen, när de öppnar sover vi någon enstaka timme på en bänk och sen tar vi tåget hem. Tur att Alex och jag diggar Göteborgs station. För att citera mig själv det måste vara landets mysigaste station.
Veckan efter Göteborg blir det Örebro, tror Rebecka ska vara kattvakt till Linus och Bettina.
   Partymånad eller vad...?

//Erika

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Hahahha! Nej jag ska vara kattvakt åt Smilla... inte Linus och Bettina! ;)

2008-07-26 @ 11:16:12
Postat av: Alex

Absolut en partymånad!:D

2008-07-27 @ 20:35:09
URL: http://alindgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0