Genomsvettig och på väg att lära mig norska


Det var som att jobba i en bastu idag. Tjocka jobbarbyxor, tjocka klumpiga skor. Minst 30 grader inne på verkstaden. Hemskt. Svetten rann i princip hela dagen. Ute strålade solen. Under lunchen blev alla platser i skuggan snodda. Jag fick sitta i solen och steka. Höll på att dö medan jag klämde i mig min allt för varma mat.
   Tillbaka i verkstaden igen stod jag och funderade. Slogs plötsligt av en tanke. Jag saknar nog matte lite. Att få använda hjärnan, att få klura lite. Därefter insåg jag att jag måste fått värmeslag. Eller så var det lunchen, pappas köttfärssås, som spökade. Hur som helst så stod jag där, klibbig och varm och saknade att räkna matte. Har jag druckit upp hela hjärnan...?
(läste någonstans att de säger så i, tror det var Norge när någon är puckad. Var genast tvungen att testa detta nya uttryck. Det senaste från Norge fungerade ju inte så bra "jag har någon på roten" (jag har någon på G))


//Erika

Kommentarer
Postat av: Therese

Haha, saknar du matten??

2008-07-25 @ 10:46:16
URL: http://thores.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0