Klassen startar brand

Idag hade vi roligaste naturkunskapen. Våran lärare, som är pytteliten och extremt förvirrad (hon upprepar en mening minst tre gånger) skulle göra massa experiment för oss. Bl.a. skulle hon visa hur man kan göra kol. Till det behövs socker och svavelsyra,
"Det här är svavelsyra. Bittra män köper det och häller i ansiktet på sina fruar."
Därefter blandar hon ihop sin blandning i ett litet glas, plötsligt börjar det växa en svart klump ur glaset. Och det ryker. Det ryker väldigt mycket. Ändå utbrister hon lyckligt som ett litet barn "Ser ni röken, ser ni röken?" Ja, vi ser röken. Vi är inte blinda. Sekunden efter går brandalarmet igång. Läraren får värsta stirrblicken och stelnar till.
Läraren: "Djäävuulen!"
Klassen: "Djävulen? Haha!"
Läraren: "Vad ska jag göra nu? Vad gör jag?" (tittar frågande på oss)
Elev: "Men! Ring och avboka brandkåren. Säg till i receptionen."
Lärare: "Okey, okey. Jag springer och gör det. Vänta här!"

Historien med den förvirrade läraren slutade med att alla på skolan får springa ut till uppsamlingsplatsen, se brandkåren komma farandes, stå och frysa för att sen äntligen få komma tillbaka in igen.

Kommentarer
Postat av: Therese

Vi hörde inte brandlarmet. Men jag hörde att folk pratade om det i matsalen..

Riktigt clever lärare...

2008-03-01 @ 13:13:58
URL: http://thores.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0