"Jag är en hövding"

This is what it takes, this is how I feel good about myself, this is how a fall, this is how I break. Hey, wish you'd hold that smile. Hell, if only for a while, I need to know about all the things you did and didn't do. And just how hard you tried.


Trött, trött och återigen trött. Sitter och lyssnar på musik och funderar på att krypa ner under mitt varma täcke. Har längtat dit hela dagen lång. Varit på Selma igen, men idag har det faktiskt varit rätt okey. Nästan roligt. Fast morgonen var som vanligt, trist. Men, men, när jag har tråkigt kan jag ju alltid föreställa mig historia lektionerna i skolan så känns allt genast bättre igen. För de är verkligen pest och pina. Men har hört ett litet rykte om att vår "älskade" lärare ska sluta, så vem vet hur det blir nu när vi kommer tillbaka.

I helgen for jag iväg till Tumba igen. Känns som jag hänger där jämt och ständigt nuförtiden. Fredagen var ganska lugn, Alex och jag satt hemma hos henne och kollade på Miami Ink. Både hon och jag blev taggade på att tatta oss, haha. 
   På lördagen fick jag palla mig upp medan den lilla lurven låg kvar i sängen och sov som en stock. Mötte Lillan på bussen in till jobbet. Hon berättade en läskig historia (antagligen ganska typisk för Tumba) om hur hon sett två killar bli misshandlade. Efter det ägnade vi resten av resan till att diskutera olika slags pepparsprayer, lr vad det nu heter, kom på att man kunde ju lätt blanda till sin egna lilla blandning och spraya på äckelgubbar. Ett av våra mindre seriösa förslag var schampoo, det svider ju som fan när man får det i ögonen. 
   På kvällen tvingade Alex (jag hade egentligen ingen större lust efter att ha jobbat hela dagen, men jag kunde ju inte sitta ensam hemma och uggla) med mig till Södertälje för att vara lite social. Vi drog hem till någon Peder, som det sen visade sig att det var inte alls han vi var hemma hos, för att kolla matchen. Kan ni tänka er? Jag skulle tillbringa min lördagskväll att kolla fotboll!? Fast nu blev det ju så att vi missade halva matchen (inget mig emot) och såg bara andra halvlek. Alex och jag kan ingenting om fotboll så vi höll oss ganska tyst om vad vi tyckte om matchen och dess spelare, men Lillan däremot verkade ju hänga med. Lite i alla fall. 
   - Neeej! Inte den där (här sa hon nåhon av spelarnas namn)! Han är så dålig, varför tar de in honom för?
Matte ger henne en konstig blick och mummlar:
  - Han har ju spelat hela matchen...
Tyvärr var det ju bara jag och Alex som märkte detta, men vi hade jävligt kul åt det i alla fall.

Efter Sveriges förlust (se, jag hängde t.o.m med i resultatet, 3-0 till Spanien) ville killarna absolut köra någon dricklek. Fast vi kunde ju inga (förutom en som sög och ingen fattade egentligen något) så killarnas förslag var ju ryskaposten. Haha. Puckon =) Istället blev det blev det sanning och konsekvens. Haha. Tommy fick skönaste uppgiften. Att varje gång flaskan pekade på honom skulle han ha tröjan runt huvudet, säga Jag är en hövding och senare kom vi på att han även skulle upp och göra en indiandans. Haha, jag kanske har dålig humor, men jag tyckte i alla fall det var stört kul.
   Alex, jag och Sara kom väl hem vid halv fyra, fick sova några timmar och sen tvingade vi oss upp för att jobba. Ganska segt, men det gick strålande. Var lite trött på morgonen bara så jag fattade inte alls vad vissa kom och frågade om. Som en tant som undrade var man kunde köpa pussel. Jag trodde hon letade efter en affär som hette Pussel, så jag svara att något sådant hade vi inte. Konstigaste blicken jag fick  =) Nästa helg är jag ledig!!!


Come back to me, there's a million things we never got to do. I like to think of me and you as a little more than what we left behind. It's funny how when things goes wrong, my love for you grows stronger for everytime.

//Erika

Kommentarer
Postat av: Alex

HAHAxD

2007-11-22 @ 11:26:17
URL: http://alindgren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0