Smått och gott

Hörre ni. Idag är ingen rolig dag. Det regnar och är grått ute. Jag kom precis hem från skolan så nu har jag tänt ljus överallt och har fastnat här. Jag är jättesugen på att julpynta. Jag menar jätte, jättesugen. Men jag hade nog tänkt hålla mig tills på söndag. Eller möjligtvis lördag. Eller kanske imorgon.

Måndagen var jättemysig i alla fall. Christoffer och jag tog en promenad i Gamla stan för att välja ut en restaurang. Antagligen till min mosters stora besvikelse, så blev det ett italienskt ställe. Supergott var det! Och mätt blev man. Tro mig att jag blev förvånad när t.o.m Christoffer suckade över att han började bli mätt. Efter halva huvudrätten! Det har då aldrig hänt innan.
   Sedan blev det mys hemma framför en film, The Reader tror jag den hette. Jag tyckte den var rätt okey, mot slutet var jag rätt trött dock och bara väntade på att den skulle ta slut. Christoffer hade somnat för länge sen, lilla snutten då. (förresten Rebecka, på lördag kan jag få låna den där rockmusikalen som Brave vägrade se?)

Och som de matvrak vi är tänkte vi köpa något gott att ha till filmen. Det blev en raberberpaj med vaniljvisp. Bara det att när vi kom hem hade vi ju klämt i oss en tre rätters. Aldrig i livet att vi fick i oss den pajen. Haha.

Ja, ja, nu ska jag fixa lite vårrullar och sen blir det jobb.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0