Kaffe, pepparkakor och religion

En härlig blandning det här. Sitter i köket med en kopp kaffe och de just uppätna pepparkakorna ligger i min mage. Det är sjukt mörkt ute och det har regnat i stort sätt hela dagen. Måste ju säga att det inte finns något mer vettigt att göra än att plugga när värdet inte tillåter en skön och uppfriskande promenad.
Gick upp runt halv nio i morse och dök direkt ner i Kristendomen, en historisk introduktion. När klockan började närma sig 11 åt jag frukost, sen var det bara att djupdyka ner igen i nästa bok: Teologi genom seklerna av Bo Nylund (förresten så känner jag brorsonen till författaren, och Bo är dessutom bror till Anders Nylund på TV4 Nyheterna - meterologen som alltid kastar upp den där saken som de har i handen och fångar den igen, han var förövrigt på Westerludnska en dag och snackade om klimatförändringarna).

Ikväll blir det handbollsträning för mig del. =) Ska träna med f-93 eftersom jag inte var med på min egen träning i måndags. Jag var en aning förkyld då, ont i halsen och hostade hela tiden så jag valde att vila. Imorn är det träning igen i Örsa. Får se om jag åker dit direkt efter skolan i Uppsala.

Nej nu babblar jag bara en massa tråkigt. Ska återgå till mitt kaffedrickande och läsande om Religionsdialog.

Puss
//Rebecka


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0