För jag vet väl inte


I fredags stod jag som sagt i baren. Skitkul var det. Till en början var det helt dött med folk, vilket jag trodde berodde på att vi inte hade öppnat. Onödigt tyckte jag då att jag skulle komma så tidigt. Så jag frågade barchefen när vi öppnar egentligen och med ett litet beklagande leende svarade han att vi visst hade öppet. Oops. Bara tomt på folk alltså.
   Det var jag och DJ:n som stod i baren denna kväll. Allt var nytt för honom också, vilket var väldigt spännande. När det väl började dyka upp folk sprang vi till varandra då och då och frågade om hjälp. Båda med samma svar vad frågar du mig för, jag vet väl inte? Haha, men det gick bra i alla fall. På ett sätt var det ju skönt att det inte var bara lilla jag som inte visste hur allting funkade.
   Efter stängning drog vi till Statiol. Tydligen är det något alla på stället gör efter avslutat pass. Vilket betyder att jag var hemma halv fem på morgonen. Snacka om trött då.

Min barkväll och sena hemgång ledde till att jag försov mig en timme och vaknade förvirrad av att Ebba ringer. Jag förstod ingenting. Visste bara att nu jävlar är jag sen. Min gosepojke Christoffer fyllde ju 21 denna dag så det var bara att flyga upp och skynda iväg till Björklinge. Väl där får jag lite tårta och mat (i den ordningen också, bakvänt med efterrätten först) sen tvingar Christoffer mig att gå och lägga mig och sova middag. Jag var skittrött och helförvirrad, så tydligen var jag inget trevligt sällskap.
   Efter lite sömn och potatisskalande kände jag mig bättre, lagom till att grabbarna dök upp. Då blev det supergod middag, sånger, brännbollsspelande (där jag lyckades göra ett frivarv, men endast för att någon kastade bort brännplattan för brännaren "det finns inga regler i fyllebrännboll") och Twister, fast det hette inte twister. Mycket trevlig kväll. Också så får jag säga massa grattis till min sötnos!

  
Puss på födelsedagsbarnet
 
 
  


//Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0