Kampen är över


Det har gått en vecka. En väldigt skön vecka. Men nu är det över. Ikväll kommer mor och far hem från Finland. Med andra ord: städdags. Förreten, jag vann över tvättmaskinen, idag har jag redan kört två maskiner *stolt*

Jag körde igång de första jag gjorde imorse. Eller ja, efter att Rebecka sprungit över till sig, vi hade en myskväll igår med god mat och film, men efter det satte jag igång. Nu återstår bara brors del. Eftersom han har smitit hemifrån lämnar jag det jobbigaste till honom, dammsugning och skurning. Mohahaha. Däremot skulle jag kunne slå vad om att han inte kommer göra det innan mor och far kommer hem. Sådan är han. Han skulle plocka ur diskmaskinen i veckan, det tog honom ett och etthalvt dygn. Odiskade tallrikar och glas med matrester täckte hela diskbänken innan han var klar. Mys.

Men hörrni, solen skiner idag, det är dags att försvinna ut och steka lite. Musiken är igång. Filt och kudde utlagt på gräset. Alltså är jag redo att njuta av de sista timmarna av frihet... (då menar jag inte bara mor och far, utan jag ska nog jobba imorgon, när de varmaste dagarna på hela sommaren kommer, fy faaan)

//Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0