Professionell dans i skolkorriodor

Ja, jag klarade av första skoldagen, trots hunger. Tvingade helt enkelt i mig den äckliga korvgrytan. Sen blev jag dessutom matad med klubbor av Desse. Det går inte att säga nej till den flickan. Som den gången hon erbjöd mig en piggelin som jag tackade nej till. Tror ni inte att ungen springer och köper en i alla fall? Haha, typiskt Desse.

Eftersom min skola är som den är så har jag inte gjort ett dugg idag. Vi skulle ha jobbat med eventet (vi ska hålla i en modevisning) och det var meningen att vi skulle öva på våran scen. Så blev det ju inte. Ingen verkade vara speciellt taggad på det så det blev inte av överhuvudtaget. Typiskt min klass.
   Istället satt jag och Desse i cafeterian större delen av dagen. Riktigt slött. Sen när vi tillslut beslöt oss för att dra hem kom vi på en bra ide. Jag skulle ju självklart lära henne dansen. Så mitt i korridoren i skolan ställer vi oss och dansar. Egentligen ska dansen utföras med en innebandyklubba i handen, men då vi inte hade någon fick det istället bli en ful gångstav som vi hittade. Fick bara en aning underliga blickar. Helt underbart. Och en Hassan som skriker över halva skolan Erika, vad gör du egentligen?? Vaddå, har Guc-elever aldrig sett professionell dans förut eller...?

//Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0