One night in Östhammar

Första dagen på lovet. Underbart! Jag vaknade klockan 6 imorse och var nästan på väg upp ur sängen. Så går det när man går och lägger sig förtidigt kvällen innan. Men som tur är somnade jag om till nio i alla fall. Sen for jag upp, kokade ägg och dansade med en innebandyklubba.
   Känns som om mina planer inför mitt efterlängtade lov rasar samman. Hade glömt att jag ska jobba i helgen så utgång på fredag är ju bara att glömma (fast jag får ju träffa Alex =D ), på onsdag går det ingen buss hem från Uppsala så då är ju nästan utgång att glömma då med (jag har inte riktigt gett upp än, har ju lovat Chatrin hehe). Imorrn hade jag hoppats på att träffa TH, men så blev det ju icke. Sen har jag massa plugg. Ska skrapa ihop ett tal om framtiden (hate it!) och det första som gäller på måndag är prov i hinduism. Yes!

 
1. Jag, Desse och Empan    2. Födelsedagsbarnet och Robin

Men i lördags var trevligt i alla fall. Hamnade ju som sagt hemma hos Desse tillsammans med Robin och Desses dalmas. Riktigt trevligt hade vi där vi satt och mumsade tacos och körde guitarr hero. Därefter drog vi hem till den idag nyblivna 19-åringen Joze och dit kom massa läskiga Östhammarsbor. Efter att ha sprungit runt och gjort jag vet inte vad gick nästan allihopa hem till någon Ellen (fett långt att gå), var där i en halvtimme och sen blev det efterfest i Desses lillstuga. Riktigt nice. Finns inte så mycket att säga om kvällen, sprang mest runt tror jag, men trevligt var det.
   Dagen efter blev man väckt av att en galning stod och bankade på fönstret och gapade om pizza. Så det vara bara att masa sig upp och ta sig bort till pizzerian. Sen fick Robin och jag en liten guidad tur genom Östhammar =)

När vi klav av bussen såg vi en liten virrig tant.
Desse: "Det där är Thompson, ger man henne en 50-öring börjar hon sjunga."
Robin: "Nej, skämtar du? Synd att jag inte har några mynt."

Förutom att kvällen blev lyckad så är jag grymt nöjd över mig själv, jag avslutade Östhammarsvistelsen med att tillslut slå Robin i Guitarhero.

Förresten, bilderna är snodda från Desses bilddagbok där det finns fler fina bilder att se: http://dez.bilddagboken.se/ (men tyvärr måste man ha kod för att kunna se bilderna, to bad for you, suckers!)

//Erika

Kommentarer
Postat av: Therese

Synd att jag skulle bort idag.. Annars så skulle jag suttit hemma hos dig just nu.. Fan att det alltid kommer saker i mellan..

2008-02-19 @ 17:17:04
URL: http://thores.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0