"Asså, det här är house"


Göteborg var galet. Tidigt, tidigt på fredagsmorgonen satte vi oss på tåget, med bara några få timmars sömn i kroppen (förutom Laura då som inte hade sovit ett smack). På tåget slocknade jag direkt och vaknade flera timmar senare i Göteborg, glad och pigg. Böjer mig fram till sätet framför och hälsar glatt God morgon, sovit gott? Jag möts av trötta blickar och en suck. Inget sovande för tjejerna framför inte. Så när incheckningen och allt var klart på hotellet, började vi helgen i Göteborg med att sova ett par timmar på hotellrummet. Inte en så bra inledning kanske, men det behövdes. Tro mig.

  

Efter uppvaknandet blev det kinamat och Laura och Alex korkade upp sina vinflaskor, vilket var lättare sagt än gjort.


Den satt hårt den där korken

  

Efter att Alex och Laura hoppat klart i sängen drog vi oss ner på stan. Vi hade spanat in en krog på nätet som lät bra, men när vi väl kom dit satt det bara äldre människor där så vi försvann snabbt därifrån. Istället gick vi fram och tillbaka genom stan och letade efter avenyn. Vi fattade ingenting och irrade runt ett bra tag. Tillslut träffade vi ett killgäng som drog med oss på Smaka på Göteborg och in i ett öltält. I tältet tappade vi såklart bort pojkarna och istället slog ett irankillgäng följe med oss. Mot vår vilja. En av iranmännen envisades med att försöka ge Alex sin mobil, guldringar och BMW. Vi försvann fort därifrån.

Igen var vi ute på gatorna och ledade efter en bra krog (avenyn lyckades vi aldrig hitta). Kvällen tillbringades tillslut på en krog med Playboy-tema där det var fullsmockat av asiater. Vi var några av de få svenska tjejerna där, men vi hade väldigt kul där vi stod och shaka loss på dansgolvet och gjorde piruetter för att undvika efterhängsna grabbar.



Dag två var väldigt galet. Tvingade oss upp vid halv tio för att smälla i oss frukostbuffé. Lyckades snacka till oss rummet två timmar extra och gick och la oss igen. Vid två checkade vi ut från hotellet och var numera tre hemlösa, vilsna själar bortirrade i Göteborg. Vi alla tre var trötta efter förlite sömn och tillbringade dagen i solen på stan, vilket ifs var väldigt mysigt.

  

Sedan fick Alex och Laura nog. Vi hade inget hotellrum. Vi var trötta. Vårat tåg gick på klockan 8 på morgonen dagen efter. När biljetterna bokades hade jag blivit övertalad till att inte ta något rum andra natten. Krogen stängde ju fem, vi kunde festa ända fram till tåget gick. Om vi blev trötta kunde vi ju alltid sova lite på tågstationen. Men när vi satt där på lördagen, med 18 timmar kvar till tågets avgång, insåg Alex och Laura det puckade i det hela. De bestämde sig helt enkelt för att ta sig hem direkt. Så de pratade ihop en snyfthistoria de skulle dra för biljettförsäljarna så att de kunde få boka om biljetterna. Tyvärr så var ju försäljningsstället stängt. Då tänkte de att vi kollar när nästa tåg går, hoppar på det tåget och kör snyft-historian för de på tåget. Tur är gick det inga fler tåg, annars hade de väl dragit med mig på tåget så hade vi fått böta flera hundra kronor sen. Alex var så desperat hem att hon funderade på att i smyg hoppa på tåget där bak och hålla i sig hårt som attan hela vägen bort till Stockholm. Hon lät ganska seriös när hon kom med förslaget?

Fast i Göteborg var vi i alla fall och det var väl bara att gilla läget, vilket jag insett för länge sen. Efter ett tag insåg även Alex och Laura det så det blev en utgång sista kvällen med. Och tack vara ett samtal från Brave lyckades vi hitta till avenyn.

  
1. Alex och Laura inser att de inte kommer hem.
2. På en bar på avenyn

På en klubb spelade de bara housemusik, eller som Alex utryckte det; trance.
Alex: "Kan du spela (här säger hon någon rnb låt som jag inte kommer ihåg vad den heter)?"
DJ: "Jag vet inte ens vad det är."
Alex: "Spelar du bara trance eller?"
DJ (riktigt dryg): "Asså, det här är house."


Varm och go efter någon timme på dansgolvet, men fortfarande pigg och glad

 

Vi undvek alla killar på plats och när vi såg några vi kände igen sen tidigare skrek jag, vi måste gömma oss. Laura reagerar omedelbart. Hon sjunker sakta nedåt medan hon sjunger Low low low (ni vet låten). Gud vad jag garvade. Efter det var kvällens sång low low low, we are stuck in Göteborg. Den går att höra på Lauras blogg där det gömmer sig ett litet filmklipp från ett toabesök.


Jag tröttnade på försöka att se söt ut och visade mitt rätta jag

Vid två tröttnade Alex och vi gick till McDonalds, våran räddande ängel - de hade öppet dygnet runt. Så där somnade Alex och jag i en timme. Laura vågade inte sova stackarn för hon var rädd att någon skulle sno våra grejer. Istället byggde hon vackra konstverk av salt och pommes frittes.
Efter en timme väcktes vi av vakten. Övervåningen skulle stänga och vi satte oss haft döda där nere istället. Träffade en trevlig vakt som skrattade gott klockan halv 6 när han äntligen fick gå hem och sova. Vi satt där vi satt vi.
Efter tre timmar på Donken kunde vi äntligen gå mot tågstationen. Vi bytte om från festkläder till mjukisar i ett hörn på stationen och upptäckte senare skylten Kamera övervakning. Alla filmer sparas. Great. Stationen i Göteborg kommer för alltid ha filmer på när vi står halvnakna bland gröna skåp.

Klockan åtta satte vi oss lättade på tåget hem. Behöver jag säga att vi somnade omedelbart?




//Erika

Kommentarer
Postat av: Alex

haha! vilka var det vi skulle gömma oss för då Laura sjöng Low low low? kommer inte ihåg:S

2008-08-18 @ 19:20:04
URL: http://alindgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0