Pensionären ströp mig till döds

Ni vet de där väckarklockorna som gör så att man vaknar av att det bli ljusare i rummet? Jag tror de är asbra. De måste de vara. För idag är jag uppe vid åtta. Det var samma procedur som sist fast en timme tidigare. Jag har kommit fram till att jag vaknar så tidigt för att hela min lägenhet är som en enda ljus-väckarklocka. Det blir jätteljust här inne. Och jag vaknar helt utvilad och pigg, fast klockan var åtta när jag gick upp. Därför är jag helt övertygad om att de där klockorna fungerar. Antingen det eller så är det bara något allvarligt fel på mig som är uppe såhär tidigt.

Nu har jag i alla fall någon timme extra idag och jag måste säga att det känns rätt skönt. Förresten, inatt drömde jag att en pensionär ströp mig. Det var fruktansvärt, jag var helt livrädd när jag vaknade i mörkret (det är ganska mörkt mitt i natten i alla fall). Jag ville inte somna om. Och jag vill aldrig mer möta pensionären. Tyvärr, gör jag nog det redan imorgon. Så idag ska jag iväg och gymma. För i verkligheten så borde jag verkligen vara starkare och kunna slå mig fri.

//Erika

Kommentarer
Postat av: Therese

Ja, det skulle inte sitta helt fel att bara dra nu direkt! :)

2010-03-10 @ 22:43:02
URL: http://thores.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0