Trasiga strumpbyxor, bartenders som inte kan blanda Sex on the Beach och ett Carlsbergsglas

Som sagt så blev det utgång igår med Erika och slutade med att vi fick stå och vänta på bussen med Tim och två  av hans andra polare.

Kvällen började bra med grymt trevligt sällskap på Terassen innan den låååånga vänttiden i kön började. Väl i kön till VIP är det massor av folk som försöker tränga sig... ungdomar... (suck). Men vi kom iaf in efter ca 30 min. (?) Sen blev det fart på oss. Mot baren och sen dansgolvet (som bl.a var fullt med krossat glas som fastnade under skorna hela tiden).
Efter nån timme sådär får Erika ett samtal från sin bror som inte kommer in på Kalas eftersom vakterna tycker att han är för full. Så vi fick in honom på VIP.

Erika: Det här är min bror.
Vakten: Jaha.. och?
Erika: Men jag kan inte lämna honom ensam på stan.
Tim räcker fram sitt leg och 100 kr...
Vakten: Hahah, pengarna lämnar du där inne... försöker du muta mig?
Sen släpper han in oss.

Lite senare upptäcker jag att jag har ett stort hål i mina strumpbyxor... hela storttån sticker ut.

Erika: Kolla, Rebeckas tå sticker ut... *Ler*
Tim: Jag skiter i hennes strumpbyxor.

Efter fler superintelligenta samtal går Tim in på herrarnas. Jag och Erika väntar utanför eftersom vi är lite rädda att han ska dra eftersom han var lite i dimman. Vi frågar en grabb som kommer ut:

Erika: Ursäkta, är det en kille där inne med en rutig skjorta?
Grabben: Ah, han spyr i toaletten...
Erika: Va?!
Grabben drar vidare efter vi sagt okej tack då vet vi.
Jag: Men såå full va han väl inte?
Erika: Neeej....
Jag: Ah okej om han ska sova hos mig blir det i min säng, jag vill inte ha spya i soffan...
Erika: Men du har väl en hink eller nåt?
Jag: Ah en skurhink.
Sen kommer Tim ut och ser jättenöjd ut. Det första Erika och jag ser är att han har en randig pikétröja på sig och jublar högt. Det var alltså inte han som låg över en toastol. =P

Klockan började bli mycket (lite?) och vi drog för att hämta väskor och jackor. Vi drar till Max eftersom Tim typ skrek efter hamburgare. När vi väl är där ringer David och frågar om det är okej om två av Tims och hans polare får följa med mig hem tills bussen går (dvs kl 4.45). Man kan säga att jag var rätt tveksam till det.
Men Erika och jag lyckades hålla (lura dem) kvar dem på stan tills kl var 4.00, då lämnade vi dem vid busshållplatsen och tog en taxi hem till mig. Efter halva vägen (typ) stannade taxichaffisen taxametern på 100 kr. Så vi slapp betala mer. Antog att han tyckte att studenter inte skulle behöva betala så mycket. Najs!

Och glaset då? Ja det låg i min väska när Erika och jag kom hem. Rätt nöjda över att det var ett Carlsbergsglas eftersom vi trodde att det var ett Coca Cola glas när vi la ner det. =)

Ett ruskigt långt inlägg, men värt att läsa. ;)

Puss
//Rebecka


Kommentarer
Postat av: Erika

haha mkt bättre med glas än de där drinkpinnarna det brukar bli ;)

2010-04-08 @ 18:54:29
URL: http://bbqvillage.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0