Vinst igen!

Match idag igen då! Vinst igen dessutom! Så himla roligt när det går bra. Synd bara att domarn var det mest tragiska jag varit med om. Sämre får man fan leta efter, nästan i klass med stockholmsdomarna i handbollen.

20 minuter in i första halvlek
blåser domarn av för att han har ont i vaden (haltar fram). Frågar oss om vi har något mot smärta. Han får zon och sedan blåser han igång igen.
Sedan haltar han genom hela matchen och ser knappt vad som händer någonstans. En av våra spelare blir typ strypt och domarn säger spela vidare. Sedan gör vi ett mål där bollen går klart och tydligt upp i nättaket, men domarn säger att han är gammal och ser inget och säger att vi ska spela vidare.
Sen blir det halvlek och domarn kommer fram till oss igen och frågar om någon kan tejpa hans vad. (Ska väl här poängtera att vi är bortalaget! Borde man inte fråga hemmalaget om såna saker?) Mia ger honom en linda.
Andra halvlek.
Emma ramlar över bollen när hon ska göra ett inlägg. Domar blåser frispark till andra laget och går sedan fram till Emma.
Domarn: Ärligt nu till mig: rörde du bollen med handen?
Han har då redan dömt för hands.
Emma: Jag ramlade med hela kroppen och jag har ingen aning om om jag rörde bollen med handen.
Domarn: Om du snackar något mer ger jag dig en varning!
Emma: Men jag har ju inte sagt något!
Domarn: Jag ser på ditt kroppsspråk att du inte tycker om det sättet jag dömer på.

Vid ett annat tillfälle dömer han även hands på Emma när hon får bollen på knät, som klart och tydligt är böjt och är det enda som möter bollen. Han gillade henne helt enkelt inte.
Tråkigt när det är såna här domare man får. Men ibland så är det så tyvärr. Nästa match är hemma mot Fjärdhundra och vår sista för säsongen. Kom och titta! =D

Puss
//Rebecka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0