Converse och religion

Satt och pratade lite med Sara medans jag pluggade religon. Har läst så himla mycket just nu så mitt huvud håller på sprängas av information. Märker att det börjar bli massor av stavingsfel när jag skriver anteckningar också, för mig brukar det vara ett tecken på att sluta eller ta en paus. Och jag tror att jag tar en paus nu tills mamma kommer hem och jag har ätit mat. Är riktigt hungrig faktiskt.

Längtar ännu mer nu tills Sara kommer hem. Vi bestämde nämligen att vi ska ha en film-bastu-godis-spel-kväll sen när hon kommer hem. =D Och så blir det värsta suprisen på vad hon bestämmer sig för att köpa för Converse åt mig, alltså vilka färger det blir på dem. =D Hon ska få en jättestor kram av mig när jag träffar henne på söndag! <3 =D

Nej nu ska jag ta mig något att dricka, mitt huvud snurrar så himla mycket av religion - sociologiska perspektiv och psykologiskt perspektiv: droger (kan vara i medicinska sammanhang) öppnar upp sinnen och man blir mer mottaglig för mystika fenomen. De etniska grupperna bildas inte från den ursprunliga kulturen utan från det utvecklande samhället. För att man ska förstå sig på en annan kultur måste man vara öppen och respektfull.

Puss
//Rebecka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0