Minnet är bra men kort

Jag hade några få ärenden i Enköping idag. 1. Jag skulle till banken och sätta in pengar. 2. Jag skulle till badhuset för att simma och sola.
Jag kände mig väldigt nöjd att jag för en gångs skull tog mig upp ur sängen tidigt även om jag hade sovmorgon. För jag har skjutit på det här hela veckan. På bussen sitter jag nöjd och utan beskymmer och pratar med Jenifer. Väl framme tar jag mina steg till banken och innan jag tar en kölapp så tänkte jag att jag skulle skriva på instättningslappen hur mycket som skulle sättas in. Börjar läsa på lappen... hmm få se nu... kontonummer var det ja.. fuck! Det ligger hemma på skrivbordet bredvid datorn.... aja.. tar mitt pick och pack och går mot Badhuset och tänker aja får iaf en bra sak gjord idag... Väl framme vid entren.. fuck, jag har inte nåt hänglås med mig.... det ligger hemma i min andra väska!
Så jag ringer till min käre mor och frågar när hon har lunch så hon kan hämta mig i Skolsta. Jag berättar hur förmiddagen hade sett ut för mig och då säger hon att man kan faktiskt sätta in pengar om man har sin legetimation med sig. Så jag styr stegen mot banken igen. Där inne tar jag min kölapp och sätter mig för att vänta på min tur. Lite senare kommer en gubbe in och sätter sig bredvid mig och frågar om vi inte kan byta lapp. Jag tittar på hans lapp och ser att han har nr 410, hmm nej jag tror att jag vill ha kvar min: 403. Jag skyller på att jag har bråttom till bussen. =P Han bara skrattar och tittar på mig medan han säger med sarkastiskt uttryck: Ja, det var iaf en bra ursäkt.
När mitt nr blinkar fram i rött på den svarta lilla skylten säger han: Ja nu är det din tur, jag får vänta ett tag på min tur jag. Jag kände mig en aning besvärad men tog min väska och gick fram till den snälla kvinnan bakom disken. Visst gick det bra att sätta in pengar iaf. =)
En aningen lättad går jag därifrån till GAplan och väntar på bussen...
Nu är jag hemma igen och funderar starkt på att baka en kladdkaka som jag ska mumsa på ikväll! =)

Puss
//Rebecka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0