Bibeln

Ibland kan man hitta lite fint i Bibeln. Sitter just nu och har läst klart det vi ska ja läst till morgondagens föreläsning. Mycket fina ordspråk och annat skoj.
Vill faktiskt ge lite exempel. =)

Ordspr 8:10
Ta emot min fostran hellre än silver,
kunskap hellre än rent guld
8:11
ty visheten är mer värd än pärlor,
inga skatter går upp mot henne
14:13
Också när man skrattar kan hjärtat värka,
och glädjen kan sluta i sorg.

Jag trodde nog att det skulle bli jättejobbigt att läsa ur Bibeln, men det är faktiskt väldigt enkelt. Allt flyter på och ibland skrattar jag bara åt saker och kan inte riktigt förstå hur människor kan tro på allt som står. Men ibland blir man lite visare...

Nu ska jag läsa lite ur Psaltaren... det är till föreläsningen på torsdag.

Puss
//Rebecka

Kommentarer
Postat av: Mate

Citatet 14:13 var väldigt fint faktiskt

2009-10-28 @ 09:05:35
URL: http://tuttanochtoernrout.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0