"Wake up, the party is over"

Har ni sett de där skräckfilmerna när en person vaknar upp på exakt samma klockslag varje natt? Natt efter natt vaknar han eller hon och klockan är exakt lika mycket varje gång. Just det klockslaget så har/kommer det att hända något fruktansvärt. Jag minns en film. Då vaknade en gubbe mitt inatten, samma klockslag varje gång. Sen visade det sig att frugan hade tagit livet av sig just den tiden. Eller skulle komma att ta livet av sig. Jag kommer inte ihåg. Hur som helst, förra veckan vaknade jag klockan 04. Tre nätter i rad. Tredje natten började jag bli lite fundersam. Varför vaknar jag? Varför just 04 varje natt? Tillslut kom fredagen. 

Natten till fredagen vaknade jag som vanligt, klockan 04. Senare på morgonen åkte jag till jobbet. Dagen gick och på kvällen åkte jag till Södertälje på fest. Timmarna gick och vi hade jättekul. Vi dansade till turklåtar och hoppade i soffan. Jag gick inte och la mig förrän 04.

Och det var mycket, mycket bättre.

Kanske försökte bara mitt undermedvetna ladda upp inför en riktigt rolig fredagkväll?


//Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0