Jag blir inte magsjuk, jag blir inte magsjuk


Förresten har jag nog inte riktigt kommit ifrån det här med Egypten än. Jag kände det i helgen när jag skulle betala med kontanter. När jag hivade fram min hundring ur plånboken kände jag direkt att nu måste spriten fram. Alltså, inte den drickbara spriten, utan spritgrejen vi hade med oss till Egypten för att tvätta händerna med. Deras pengar är ju så skitiga så man skiter ner sig. Och då menar jag inte att man blir smuttsig, utan man skiter ner sig. Bokstavligt talat. Therese och jag hade bacillskräck därnere. Vi var helt galna, speciellt första dagarna. Vi tvättade händerna efter att bara ha petat på pengarna, innan vi åt minsta lilla tugga, efter att ha gått på allmäna toaletter, och efter att ha skakat hand med folk. Ibland tvättade vi händerna i sprit helt utan anledning. Men så klarade vi oss från akuta toalettbesök också.

Nu ville jag i alla fall tvätta händerna efter att ha hållt i vår svenska rena krona. Jag måste lägga på minnet att pengar inte är magsjukespridare längre.

//Erika

Kommentarer
Postat av: Therese

HAHAHA, jag hade faktiskt samma känsla då jag betalde med svenska pengar första gången efter resan. Men det konstigaste var nog att gå förbi en taxibil och de tuttade inte ens..

2009-03-30 @ 10:56:31
URL: http://thores.blogg.se/
Postat av: Therese

HAHA, nej allt blev inte upppackat. Necessären med alla sjuksaker hade inte blivit uppackad, den stod på mitt golv..

2009-03-30 @ 12:23:38
URL: http://thores.blogg.se/
Postat av: Therese

Jag med, jag trodde inte att jag skulle längta tillbaka så mycket som jag gör. Bajs på vädret! Ge oss sommar nu!

2009-03-30 @ 19:58:40
URL: http://thores.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0