Den tekniska jävla utvecklingen


FUCKING JÄVLA TEKNIK HELVETE!!!!!
Jag försöker anmäla mitt kontonummer till skatteverket så jag kan få min förbannade skatt någon gång. Tror ni de har gjort det snabbt och enkelt? Nej nej. "Du måste ha en e-legitimation"  och "såhär skaffar du en e-legitimation. Och det är massa steg hit och dit innan jag får min legitimation. Sen ska den aktiveras också. För att aktivera den måste jag ladda ner det och det programet. Och när jag har laddat ner, ja då blir det något fel och hela webläsaren stängs ner. Helt jävla underbart. Så jag prövar igen. Laddar ner allt en gång till. Knappar och trixar och  har mig. Samma resultat. Så, skatteverket!!! Varför inte göra det enkelt med en helt vanlig jäkla blankett att fylla i sina uppgifter och nummer!!?

Inte nog med det. När jag ska publisera det här hatinlägget till skatteverket (och nordea) så händer något knas så hela texten försvinner förutom första meningen. Idioti.

Och nu hinner jag väl ändå inte fixa någon e-legitimation, för jag börjar jobba om en timme. Och det är dags att klä på sig, fixa lunch och sådant där tråkigt. Sen cykla iväg och inte komma hem förrän halv tio. Jippie.

//Erika

Kommentarer
Postat av: Therese

Men så krånligt var det inte när jag skrev i mitt konto hos skatteverket, det fanns även en papperslapp med som man kunde anmäla kontot på.. :P

2009-06-17 @ 14:30:40
URL: http://thores.blogg.se/
Postat av: Therese

Ja, jag skrev i det då jag deklarerade. Men det är sjukt att det är så svårt att anmäla ett konto.

2009-06-18 @ 14:36:38
URL: http://thores.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0