Jag kommer i alla fall trivas som pensionär




Det har varit en lugn helg, men ändå har jag haft fullt upp. För Christoffer och jag har lekt turister i Stockholm. I lördags besökte vi Naturhistoriska och Cosmonova. Vi blev skrämda av 3D monsterfiskar - även om jag tyckte att de små rackarna var läskigare (en hoppade rakt in i ögat på mig!).

 


På söndagen hade vi minst lika trevligt. Vi tog bussen ut till Djurgården och strövade runt. Hamnade inne på Aquaria - tror jag det hette - och kollade fiskar och hajmatning. Sedan vandrade vi vidare och tog oss en titt inne på Nordiska museumet som hade väldigt många utställningar, bl.a. fashion igenom århundradena (eller nått sånt) och Sveriges högtider.


 


Mellan museumbesöken har vi lagat himmelskt god mat och haft Scrubsmaraton. Lite dumt kändes det när smsen haglade in vid 12 på fredagskvällen. Erika! Vad händer ikväll!? Väldigt konstigt kändes det att säga att det var läggdags för att imorgon ska man upp och gå på museum. Om vi gått och lagt oss vid tio kunde det inte ha blivit mer pensionärsstil på oss. Men det har varit en väldigt mysig helg och jag har lärt mig massor av alla besök hit och dit. Jag är nu en väldigt allmänbildad person med hur mycket kunskap som helst som ligger och lurar - skulle man kunna tro i alla fall. Var inte oroliga, så är inte fallet.




 

//Erika


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0