Hans pengar är snart mina pengar


Som ni vet så skrev ju mor min ett avtal till bror. Tim har nu skrivit under och avtalet har börjat gälla, vilket betyder att han skulle ha städat innan klockan nio i söndags. Vilket han självfallet inte hade. Min lycka. För nu skulle ju någon se till att hans rum blir skinande rent, mot avdrag fråns hans barnbidrag. En bit av barnbidraget, möjligtvis rakt ner i min ficka. Och visst, när jag kom hem efter jobbet i måndags möts jag av mor som säger Erika, vill du städa Tims rum? Du får en hundring för det. Självklart går jag med på det. Tyvärr fortsatte mor att prata där. Eftersom det är första gången det här gäller så får Tim ett erbjudande. Antingen städar du och det kostar honom hundra kronor eller så städar han själv och det kostar honom femtio kronor. Jag hoppades och hoppades, men senare på kvällen hörde jag hur dammsugaren gick igång i brors rum. Inga pengar till mig. Men jag tror på nästa söndag. Då, då blir Erika hundra kronor rikare. Och jag måste ju säga att det känns lite extra bra när det är brors pengar jag sedan shoppar upp.

//Erika


Kommentarer
Postat av: Therese

haha, bra där!! ;)

2009-02-18 @ 11:55:09
URL: http://thores.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0