Tänk om gräset vore grönt och solen sken där utanför nu


Jag har fått jobb! I tre dagar. På Webra. Men ändå, det blir några slantar till Erika. Imorse ringde far och väckte mig. Sa att det även fanns jobb idag. Vad tror han egentligen? När han ringde var jag ju så väck att jag knappt förstod vem jag pratad med. Jag var fortfarande i drömmarnas värld där jag fick höra talas om allt som hänt på brors jättelan där det dök upp över hundra pers. Vem är vettig nog att i sådant tillstånd helt spontant hoppa upp ur sängen och ta sig till jobbet? Tydligen inte jag i alla fall. Jag tackade nej och somnade om. Nu, när jag varit vaken i någon timme, börjar jag ångra mig lite smått. Kanske skulle tagit en halvdag på jobbet i alla fall? Men men, nu får jag ju ta en skogspromenad med Zingo istället.


Dock blir det till att gå ut och traska i snön, inte i någon sommarsol som på bilden inte -.-

Jag bara längtar till Egypten, sommar och sol.
På tal som sol, för tredje veckan i rad har jag drömt att jag är i Thailand. Denna gång var inte Alex med. Jag var där med bror, hans kompisar och Christoffer. Christoffer såg så töntigt söt ut i sin Hawaii-skjorta, fiskehatt och stoooora backpack-ryggsäck. Som en liten nördig fiskargnubbe nästan. Jag tror t.o.m att han klaffsade runt i gummistövlar. I värmen i Thailand. Gullfnutt. Tim och hans kompisar behöver man inte ens nämna. De satt och käkade pizza och alla hade den där uttråkade minen som Tim brukar ha som oftast vid middagsbordet. Buttra tonåringar...

//Erika

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Än så länge är även du en butter tonåring! ;) iaf i typ en månad till =P

2009-02-10 @ 16:25:05
URL: http://bbqvillage.blogg.se/
Postat av: Erika

haha men jag e ju lååångt ifrån lika butter som tim xp

2009-02-10 @ 16:51:27
URL: http://bbqvillage.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0