Med för mycket tid till att fundera


Jag har tänkt på en sak (jag har alldeles för mycket tid till att tänka på jobbet). Denna gång handlar det om rökare. De får ju faktiskt mycket mer rast än vi andra. De ska ju "bara gå ut och ta en cigg" - flera gånger om dagen. Medan de går ut och häver i sig rök, sitter vi andra kvar och arbetar. Det fick mig att undra om jag skulle kunna göra samma sak, fast med ett annat beroende. Sockerberoende kanske? Smyga till mig små raster med ursäken:
  
- Jag ska bara gå och ta mig en bulle.

eller, man kan ju faktiskt ha ett matberoende:

- Jag ska bara gå på lunch - för tredje gången den här dagen.


En annan sak med rökare jag kom på är att de lever ju inte lika länge heller. Förpestar sina lungor så de dör för tidigt, plockar ut den eviga vilan i förskott.

Med detta i tankarna kom jag tillslut fram till att rökare måste vara ett par lata jävlar...

//Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0