Gubben på jobbet


Igår fick vi besök på jobbet. Medan jag halvsov över fikabordet tittade en gubbe på mig. Och jag menar inte en av jobbar-gubbarna. Denna gubbe bor i sockerskålen och är helt orange. Först tyckte jag att jag inbilla mig. Vad gör en orange gubbe i sockerskålen? Så jag intalade mig att det bara var jag som var förvirrad och yr av all trötthet. Inge mer med det.   
   På luchen - eller nått, så såg jag gubben igen. Den här gången stod han ståtligt mitt i sockerskålen. Det gick inte att missa. Jag smög mig närmre och visst, det var verkligen en gubbe. Hans färg kan förklaras av att han var gjord av ett mandarinskal. Han var dessutom rejält "utrustad" med en äppelstjälk. Och där stod han, orange och ståtlig, mitt i sockerskålen. Jag tänkte knäppa en bild åt er för att visa hur fin han var, men såklart glömde jag mobilen hemma idag. Och om han står kvar på måndag så vill jag nog inte dela med mig av en rutten gubbe till er, inte heller tänker jag nog heller närma mig den sockerskålen nå mer...

//Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0