Eller så är det jag som hör dåligt


Jag jobbar ju nu på kontoret nu istället för på verkstan med alla läskiga maskiner. På kontoret är en av mina uppgifter (av få sådana) att svara i telefonen. Jag tror jag kommer jobba på kontoret april ut, vilket kommer sluta i väldigt många telefonsamtal. Kommer vara helt skadad efter det här. Det har redan börjat. När jag var och simmade i veckan ringde badhusets telefon, som hörs över hela stället. Jag reagerade direkt där jag låg i simbasängen. Jag tänkte svara! Tur att de inte har telefonen i basängen för då hade jag väl kastat mig över den.

En hel del fel kommer det väl uppstå under en månad också. Även de har börjat smyga sig in här och där. Som en gång när en väldigt snabbtalande man ringde.
Mann: Hej, jag heter si och så och jobbar för det och det företaget med ditt och datt. Jag har lite frågor om hmbla och undrar om du har hmblaf?
Jag; Förlåt, vad undrade du om?
M: Jag har lite frågor om hmbla och undrar om du har hmblaf?
J, som inte lyckats uppfatta mycket, chansar: Jag vet inte riktigt vad som gäller.
M: Va?
J (chansar igen): Eeh, de sitter i möte.
M: Men har du namnet på en?
J: Förlåt, på en...?
M: På en person som vet någonting om bla bla?
J: Jaha, jag är inte säker på vem som arbetar med det, men du kan pröva ****.

Snacka om att han pratade fööör fort. Helt omöjligt att höra vad han sa :S Men förutom en växel som bråkar så går det strålande på kontoret =)

//Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0