Så fel det kan bli ibland


Jag tillbringade natten i Stockholm. Vilket betydde en tidig tågresa till jobbet i Enköping imorse. Jag var minst sagt trött. Lite för trött kanske. När jag tagit mig fram till rätt spår ställer jag mig vid en automat för att köpa min biljett. Uppsala 74 kronor. Oj, vad billigt det var tänkte jag och mindes hundringen som det kostat när jag kollade på Internet kvällen innan. Så jag skrev ut min biljett och började gå mot tåget. Kollade på tvskärmarna att jag verkligen var på rätt spår. S1 Knivsta, Uppsala. Något stämde inte men jag fortsatte, jag skulle ju till Uppsala. Medan jag tittade ut vilken vagn jag skulle hoppa in i såg jag tågstationen framför mig. Vänta, vänta. Så ser inte tågstationen ut där jag ska av. Och så slog det mig. Jag skulle ju till Enköping, inte Uppsala.
   Av vana hade jag köpt en biljett till Uppsala. Skumt. Att jag av vana köper en biljett till Uppsala när jag bor i Enköping. Men men. Det var ju bara för mig att köpa en till biljett, leta rätt på det riktiga rätta tåget och hoppa på, med två biljetter.



//Erika

Kommentarer
Postat av: veronica

Varför åkte du på vuxen? Man e ju ungdom till man e 25 :)

2009-05-13 @ 11:07:55
URL: http://veronicaspaljettfabrik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0