Myrornas Mecka


Tror ni att myror har någon slags religion? Typ som Islam. De tror ju på en massa saker. Det kanske myror också gör? De kanske också har ett Mecka att vallfärda till. I såna fall skulle jag tro att myrornas Mecka är Webra, där jag jobbar. Varje dag när jag går över den lilla gräsmattan bort till parkeringen får jag gå utanför stigen. För stigen har nämligen ockuperats av tusentals myror. Stigen leder till ett träd med högt gräs under. Där, när man går förbi, kan man höra ett konstigt läte. Det liksom surrar och knäpper. Jag stannade till där igår för att kolla vad det var. Myror. Miljontals myror. Som kröp och var så många att de lät. Högt. Jag fick helt plötsligt väldigt bråttom därifrån.


//Erika

Kommentarer
Postat av: Rebecka

hahahahah! Spring!

2009-04-24 @ 10:49:13
URL: http://bbqvillage.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0