Jag och min vattenkokare


Mor och far är inte så glada på mig. Jag vet inte om jag har sagt det, men vi ska flytta i höst. När jag fick höra det bestämde jag mig direkt. Jag skulle absolut inte med till deras nya lägenhet. Icke, jag skulle hitta mig något eget. Mor och far blev glada över det, lite oroliga hur det skulle gå om jag inte hittade något eget. För efter mitt uttalande så bokade de en lägenhet där jag inte får plats. Men det löste sig, om jag inte hittat en lägenhet tills flytten smäller de upp en skärm i vardagsrummet och där får jag bo tills jag har hittat något. Men jag räknade med att det inte skulle behövas, jag skulle nog allt hitta en lägenhet.

Då hände en sak. Jag och Therese satte oss på ett flyg till Egypten. Vi var borta en vecka och när jag återigen stod på svensk iskall  mark bestämde jag mig åter igen. Fan heller att jag tänkte stanna i denna kyla. Jag ska ut och resa. Så jag åkte hem med min nyhet och kläckte ur mig mina planer vid middagsbordet:

Jag *överlycklig*: Nu har jag kommit på en sak.
Mamma: Åh nej, det här låter inte bra.
Jag: Nej, ni kommer inte gilla det här ett dugg. För jag ska flytta med er. Jag tänkte bo hos er ett år till och under det här året ska jag resa.
Jag kunde riktigt se hur icke-glada de blev. Varje gång det kommer på tal ser de väldigt missnöjda ut. Men så är det nu, jag ska bo bakom en skärm i deras vardagsrum.

Tre dagar senare fyllde jag år. Av mor och far fick jag en platt-tv. Av mormor en brödrost. Av moster en vattenkokare. Allt till min kommande flytt. Så ja, i höst kommer jag i alla fall kunna rosta bröd och koka vatten bakom min skärm. Och kolla på tv. Om nu alla mina saker får plats...

//Erika

Kommentarer
Postat av: Therese

HAHA, bra där! Har faktiskt också en stor lust att bara ut och resa hela hösten. Men då kommer det ett jäkligt stort problem och det är det där med pengar.

2009-04-02 @ 20:31:59
URL: http://thores.blogg.se/
Postat av: Therese

Ja, jag skulle faktiskt inte ha något emot att åka tillbaka till Egypten igen. :D

2009-04-04 @ 18:31:42
URL: http://thores.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0