En full finne


Jag sitter här på jobbet och lyssnar på Rockklassiker. De flesta har sprungit iväg på möte så det är rätt dött här. Skönt. Nyss kom Stefan, som sitter i ett rum längre bort och vinkade mig till sig. Vill du se något roligt? Klart jag vill se något roligt. Behöver man ens fråga?
   Så vi traskar bort till hans rum där han klickar igång ett filmklipp på datorn. Skärmen visar en full gammal gubbe som står lutad mot en bil. På finska snackar han med polisen han blivit stoppad av. Ena polisen säger på finska kan du blåsa här (jag kan ju inte finska, men Stefan översatte) och räcker fram en sådan där blåsmojäng. Gubben tar emot den. Säger något. Fummlar med den i handen. Sen för han den mot munnen. Vänder upp och ned på den och försöker dricka ur den. Haha! Poliserna brister ut i asgarv och rycker blåsmojängen ifrån honom. Tänk att den gubben körde bilen när han blev stoppad. Han som är så full att han tror blåsgrejen är en flaska. Tyvärr kan jag ju inte lägga upp klippet här, roligare om man ser det själv. Men, men.

//Erika

Kommentarer
Postat av: Therese

HAHA joo jag såg dina skavsår! Ja, samma här. Mina syns också fortfarande, det är lite skumt.

2009-04-30 @ 11:20:07
URL: http://thores.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0