Vad snackar han om?

Igår fick jag vänta på bussen ett bra tag. Tiden gick dock ganska snabbt då jag hade Alex i luren och när hon försvann hade jag en galen grabb till sällskap. Han satte sig brevid mig medan jag snackade med Alex och när hon tillslut la på tog han över.
Grabb: Ursäkta, kan jag få ställa en fråga?
Jag: Jo, men visst.
Grabb: Har du löshår?
Jag: Nej. Hurså, ser det ut som det?
Grabb: Ja, lite. När du har det uppsatt, kanske inte när du släpper ut det.
Jag: (en aning förolämpad. Vaddå mitt hår ser fejkat ut??) Jahapp.

Därefter tillbringar han väntetiden med att göra små test på mig. Bland annat kollade han om han kunde läsa min tankar (läsa, styra snarare). När bussen tillslut dyker upp visar det sig att vi ska med samma. Vi är först på bussen, sätter oss ned och han snackar på:
Grabb: Jag slår vad om att du tror att du kan få varenda en i det här rummet.
Jag tittar mig omkring i bussen. Där sitter han, en ensam pojk längre fram och tillsist busschauffören. Med andra ord, nästintill folktomt.
Jag: Eeh...
Grabb: Bla bla bla bla, tjejer, bla bla, pratar med mig så bestämmer jag, bla bla så de kan inte få vem de vill.
Jag hängde inte med i samtalet alls och började tycka att han var lite konstig.
Kan jag få fråga en sak? Vet du varför jag ler varje gång jag kollar hitåt?

Plötsligt skulle han börja trolla. Nyfiken som jag är kunde jag inte låta bli att lyssna till hans påhitt och han visade sig vara en grabb med många roligheter på lager. Han fick den trista bussresan att bli lite roligare.

//Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0