En gulligull dag


Idag har varit en sådan där gullig liten dag. Ja, jag sa gullig. Jag vet inte varför, men den känns gullig helt enkelt.

Ledig har man varit, så gled in till Uppsala. Kände att höstrusket börjar närma sig med stormsteg och min jacka har ju fortfarande inte blivit hittad. Hur lyckas man tappa bort en jacka liksom? Undrar verkligen vart den är...
   I alla fall, lyckades hitta en ny jacka i första butiken jag klev in i. Pengar spenderades och sedan flöt det bara på. Kortet åkte upp och ned ur plånboken och mår nu väldigt bra efter att ha blivit använt flitigt. Så både kort, garderob och jag mår bra - härligt.

Och j*vlar vad med folk det var på hemvägen. Trängde mig igenom folkmassan fram till busshållplatsen. Skolan som börjat igen kanske? Det märks i såna fall. Helt proppat. Mitt i vimmlet mötte jag Henke så fick lite sällskap till Enköping, känner mig lite lättad över att jag inte vaknade av en smocka i ansiktet under bussfärden. Väl i Enköping flög kortet fram igen och shoppingen fortsatte - dock i mindre skala. Hamnade sen på gymmet. Älskar att That 70's show visas på tven under tiden, underlättar träningen väldigt mycket. Självklart orkade jag inte stretcha, så det är väl bara att välkomna träningsvärken imorgon. Underbart. Undra om jag ska köra en vända till efter jobbet imorgon? Hmm... Eller så blir det hårfärgning? Jaja, skit samma, dags att krypa ner i sägen - har saknat den under helgen då jag ena natten höll på att slå ned nattduksbordet och andra natten höll på att hamna nera på golvet.

Åh jo, haha. Gick och la mig lite tidigare än Alex andra natten. Hon hade ju inte jobbat under dagen. Så precis när jag somnat dundrar (den lilla flickan kan verkligen dundra in i ett rum) Alex in i rummet och säger Erika, Sushi! Vi måste ut med henne! (Sushi är hennes hund och nej, jag vet inte hur det stavas) och Du får sova på andra sidan av sängen dessutom. Jag, yrvaken och inte alls pigg på att röra mig, tvingar mig upp ur sängen. Stirrar Alex i ögen och säger bara ett enda ord: Apa.  Sen är jag på benen igen och följer med ut och kissar vovven - i pyamas, tack och lov att grannarna sov.

//Erika

Kommentarer
Postat av: Alex

hahah så jävla skön "Apa"xD

2008-09-02 @ 12:46:20
URL: http://alindgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0