Detta är helt enkelt en glad dag


Idag är en sådan underbar dag. Eller ja, dag och dag. Dagen var som vanligt. Det vanliga jobbhumöret var på topp, trött och växlande mellan grinig och glad. Men så fort jag satte mig på bussen mot Uppsala började humöret stiga och energin strömma till. Väl inne i Uppsala var jag på topp. För där satt Kalle och väntade så snällt på mig. Honom har man ju i princip inte sett på hela sommaren. Pluset var dessutom att vi skulle dansa. Dansa. Vi skulle till dansstudion. Där har man inte heller varit på hela sommaren. Gud vad glad jag var när jag klev in genom dörrarna. Efter att ha suttit instängd på Webra hela dagen lång var jag överglad. Jag kunde inte sluta le. Vilket Kalle påpekade: "Glad idag? Du ler hela tiden? Leende-dag idag?" Ja, jag är glad! Glad, glad, glad, glad! Livet leker och framför allt, dansen är här igen.

Kommer ni ihåg att jag skrev om att jag saknade matte? Att få använda hjärnan lite? Idag fick jag vad jag bad om. Sandra kom över och ville ha hjälp med matten. Ekvationer. Jag älskar ekvationer (med risk för att låta lite pluggis här, i vanliga fall är jag inte ett så stort fan av matte). Så hjärnan användes, åtminstonde lite och jag är nöjd och återigen - glad.

//Erika

Kommentarer
Postat av: Alex

hahah töntxD eller APA!

2008-09-05 @ 08:49:07
URL: http://alindgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0