Det tog sitt lilla tag


Det tog mig hela dagen, men den är klar. I princip i alla fall. Med mina plugg metoder behövs det verkligen en hel dag för att skriva något. Jag börjar med att skriva lite förhand. Springer iväg och gör något annat i en halvtimme (troligtvis spelar jag musik på högsta volym och verkligen bara springer runt, utan att göra något vettigt) Kommer tillbaka, skriver ett stycke. Springer iväg igen. Skriver ett stycke till. Ooops, nu skulle jag ju visst ut och rasta vovven. Kommer hem. Springer runt. Skriver ett stycke i någon minut. Springer runt. Så håller jag på så tills det är dags att renskriva. Då sitter jag och varvar renskrivningen med msn, bloggen eller något annat skoj. Dettar ju minst sagt lite tid. Så när jag säger att jag har pluggat en hel dag, så betyder det att halva dagen har gått åt till något annat. Om inte mer än en halv dag. Men jag är alltid lika stolt över att kunna säga att jag har pluggat en hel dag. För det låter bra. Det känns bra. Det är bra.

//Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0