Vaknat på fel sida - helt klart


Idag känns som en sådan dag då man inte borde ha vaknat. Jag kände det redan när jag slog upp ögonen imorse. När jag yrvaket kollade mot klockan kände jag bara att nää, jag vill inte det här. Det är då man borde ha somnat om. Återvänt till den läskigt detaljerade drömmen. För själva drömmen var inte avskyvärd, utan det var minnet av den när man vaknade upp som var det avskyvärda. När man vaknade upp till verkligheten.

Idag ska tiden bara fördrivas. Bort ska den. Tiden ska fördrivas tills det blir en ny morgon. En ny dag. Då ska tiden uppskattas. Imorgon är det träning, det enda att se fram emot under hela denna helg.

Idag är jag rastlös och uttråkad, men utan energi att göra något. Dessutom måste jag sitta hemma tills någon annan kommer hem. Varför vet jag inte, men det hade något att göra med bror och hans match. Antar att jag inte lyssnade så noga på förklaringen...

Nu kom någon hem. Undra om jag då ska sammla ihop tillräckligt med energi för att ta mig iväg till Enköping...?

//Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0